خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/30 - 15:04
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
اولیا با اعلام حضور وزیر نفت در جلسه این هفته کمیسیون،

قراردادهای بین‌المللی نفت به تصویب مجلس نمی‌رسد

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این که قراردادهای بین‌المللی نفت بدون تصویب مجلس منعقد می‌شود، تأکید کرد که این هفته در باره این موضوع از وزیر نفت در کمیسیون انرژی سئوال می‌کند.


"علی اکبر اولیاء" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با بیان این که پیگیر قراردادهای بین المللی نفت از وزیر نفت خواهد بود، تصریح کرد: به استناد اصل 77 قانون اساسی، تمامی قراردادهای بین المللی که در حوزه نفت منعقد می‌شود، باید به تصویب مجلس برسد.



نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: وزارت نفت با دریافت نظر شورای نگهبان از اصل 77 قانون اساسی، اظهار می کند که قراردادهای شرکت‌های دولتی با کشورهای خارجی نباید به تصویب مجلس برسد.



این نماینده در نظر دارد از وزیر نفت در کمیسیون انرژی مجلس در این زمینه سئوال کند.



اولیاء با بیان این که روز سه شنبه (سوم اسفند) سئوال خود را مطرح خواهد کرد، اظهار داشت: متأسفانه رسانه‌های خارجی از این مسئله استفاده کرده و بارها اعلام کرده اند، قراردادهای نفتی در حالی منعقد می‌شود که رؤسای کشور از مفاد این قراردادها بی خبرند.



اصل 77 قانون اساسی تأکید دارد، عهدنامه‏ها، مقاوله‏نامه‏ها، قراردادها و موافقت‏نامه‏های‏ بین‏المللی‏ باید به‏ صویب‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ برسد.

  • کد خبر : 38516
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار