خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/07/18 - 18:00
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سخنگوی کمیسیون بهداشت با اشاره به نشست امروز این کمیسیون:

قتل‌های پزشکان، سریالی نبوده است

**کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نشست امروز خود که با حضور معاون امنیتی و نظامی وزارت کشور برگزار شد،موضوع قتل‌های پزشکان مورد بررسی قرارگرفت و این نتیجه حاصل شد که قتل‌های صورت گرفته، سریالی نبوده‌اند.

"حسن تامینی لیچائی "سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون متبوعش اظهار کرد: با وجود اینکه پرونده قتل دکتر سودبخش هنوز در جریان است و بسته نشده است؛ اما به این تنیجه رسیدیم که قتل‌ها سریالی و با یک قصد نبوده‌اند.

نماینده مردم رشت در مجلس، افزود: پرونده دکتر سرابی نیز که در میدان نارمک ترور شده بود بسته شد و نتایج آن هم مدتی است که منتشر شده است. همچنین درباره قتل خانم دکتری که سرش را بریده و روی سینه‌اش گذاشته بودند نیز مشخص شد که ایشان با فردی که نیت و قصد بدی داشته درگیر شده است و آن فرد که شاگرد یک بنگاه بود، ایشان را به قتل رسانده است.

وی به موارد دیگری از این اتفاقات که در جلسه امروز کمیسیون بررسی شد، اشاره کرد و گفت: خودکشی یک پزشک در ستارخان که به دلیل مشکلات روحی و عصبی بود و سه مورد تهدید پزشکان که البته تهدیدهای جدی نبودند نیز بررسی شد.

تامینی‌لیچایی با تاکید براینکه درباره امنیت بخش بهداشت و درمان  و پزشکان باید فکر اساسی صورت بگیرد، افزود: برخی از افراد مشکلات زیادی را برای پرستاران، پزشکان و بیمارستان‌ها ایجاد می‌کنند که این مسائل باید با برنامه‌ریزی و اقدام‌های اساسی از بین برود. البته این موضوع که چگونه می‌توانیم امنیت را در این بخش بالا ببریم همچنان در کمیسیون بررسی خواهد شد.

نماینده مردم رشت در مجلس، همچنین به گزارش دبیرکل و عضو هیأت مدیره انجمن تالاسمی ایران در جلسه امروزکمیسیون اشاره کرد و گفت: این گزارش درخصوص مشکلات بیماران تالاسمی در کشور در رابطه با دسترسی آنها به داروهای مورد نیازشان بود و بر همین اساس مقرر شد بررسی ‌های بیشتری در این‌باره صورت بگیرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تصریح کرد:  در نشست امروز همینطور موضوع اپتومتری ایران درخصوص عدم تعریف جایگاه مشخص در طرح پزشک خانواده برای اپتومتریست‌ها نیز مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد این بحث با پیگیری‌های بیشتری ادامه داشته باشد.

  • کد خبر : 29121
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار