خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/09/16 - 10:45
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عضو فراکسیون شهری مجلس:

قانون مبارزه با آلودگی هوا اجرا شود، مشکل تهران برطرف می‌شود

**نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی معتقد است اگر دولت به قانون مصوب مجلس در خصوص مبارزه با آلودگی هوا عمل کند، مشکل آلودگی هوا حل خواهد شد.

"انوشیروان محسنی بند پی" در گفتگو با خبرنگار خانه ملت گفت: با اجرای طرح زوج و فرد کردن خودروها  آلودگی هوا تا حدودی کمتر شده است اما هنوز هم به دلیل ماندگاری آلاینده‌ها در هوا در وضعیت بحرانی قرار داریم.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی علت افزایش آلودگی هوا را در چند مورد دانست و گفت: هرساله تعداد زیادی به استفاده کنندگان از وسایل نقلیه اضافه می شود بدون اینکه فضای شهری ما چنین ظرفیتی را داشته باشد.

وی ادامه داد: قرار بود هر سال تعداد ی از خودروهای فرسوده از رده خارج شود که این کار به درستی صورت نمی گیرد،همچنین استاندار کردن و بهینه کردن موتورهای ساخت داخل از برنامه های دیگری بود که برای کاهش آلودگی هوا پیش بینی شده بود که متاسفانه هر سال که می گذرد ما شاهد  هیچ اقدامی از سوی وزارت صنایع برا ی ارتقاء دانش فنی خودرو سازی و سطح کیفی خودرها نیستیم.

عضو فراکسیون شهری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید ترافیک را به زیر زمین برد یادآور شد: عدم  سرعت بخشیدن به توسعه مترو به دلیل  پرداخت نشدن بودجه آن از موارد دیگری است که موجب افزایش آلودگی هوا شده و متاسفانه دولت با مساله به این مهمی که به سلامت و آسایش مردم باز می گردد برخورد سیاسی می کند.

محسنی بندپی با بیان اینکه مبارزه با آلودگی هوا یک پکیج است  که باید به همه موارد آن عمل شود گفت: در سال 74 قانونگذار  قانون مبارزه با آلودگی هوا را تصویب کرد ،در برنامه چهارم توسعه نیز بر این موضوع تاکید شد و دولت و وزارت نفت مکلف به ارائه سوخت استاندارد شدند اما متاسفانه وزارت نفت تاکنون نتوانسته است سوخت استاندار را تحویل دهد و وزیر نفت اعلام کرده است که تا سال 91 نمی تواند یک سوخت استاندارد را تولید کند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی معتقد است اگر دولت به قانون مصوب مجلس در خصوی مبارزه با آلودگی هوا که در آن بر تولید سوخت استاندارد از سوی وزارت نفت و توسعه حمل ونقل ریلی زیرزمینی تاکید شده است عمل کند مشکل آلودگی هوا حل خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: عجز و ناتوانی دولت برای مبارزه با آلودگی هوا در شان مردم ما نیست، کشوری که به دنبال دست‌یابی به دانش هسته‌ای  است چگونه نمی‌تواند تضمین کننده سلامت مردم خود باشد.

  • کد خبر : 33111
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار