خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/09 - 18:12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
محسنی بندپی:

قانون حمایت از معلولان در دولت نهم و دهم اجرایی نشد

**نایب رییس اول کمیسیون بهداشت و درمان بی توجهی دستگاه های اجرایی به معلولان را دلیل مشکلات این قشر از جامعه خواند . او در ادامه افزود : همین اندیشه نادرست باعث معلولان را از حضور در جامعه دور می کند

"انوشیروان محسنی بندپی" در گفتگو با خبرنگار خانه ملت با اشاره به نامه "فاطمه آلیا" به وزیر بهداشت و حمایت از حقوق معلولان در آزمون استخدامی پرستاران، اظهار کرد: معلولان بسیاری هستند که نتوانسته اند با این روند در اجتماع حضور یابند و فعالیت کنند؛ افرادی تحصیل کرده و صاحب اندیشه که گاه از ناتوانی جسمی رنج می برند.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان در ادامه گفتگو به خانه ملت گفت: متاسفانه دستگاه های اجرایی در اجرای قوانینی که بر آنها مکلف شده است همکاری لازم را با مجلس ندارند.

وی یادآور شد: در رابطه با توجه به وضعیت استخدامی معلولان در بسیاری از موارد با وزرا به بحث و گفتگو نشسته ایم اما نگاه کوته بینانه برخی در دستگاه های اجرایی باعث شده که معلولان نتوانند احقاق حق نمایند. به نظر می رسد که دستگاه های دولتی بر این باور هستند که می توانند این بودجه را صرف افرادی دیگرکنند. همین اندیشه نادرست و عدم همکاری با قانون گذاران معلولان را از جامعه دورمی سازد.

محسنی بندپی تاکید کرد: استفاده از توانمندی های معلولان در پیشبرد اهداف سازندگی در کشوررا نباید نادیده انگاشت. نظر نمایندگان نسبت به استخدام معلولان، معلولان ذهنی نیست، بلکه معلولانی هستند که مشکلات جسمی دارند اما از اندیشه های نو و روحیه تلاش برای ارائه خدمت برخوردار هستند. به هر حال قانون حمایت از معلولان تا کنون در دولت نهم و دهم اجرایی نشده است.

  • کد خبر : 36740
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار