خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/20 - 12:57
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نکونام در نشست خبری -4

قانون برای مسئولان حکومتی، محک و حکم است

**رییس کمیسیون اصا نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون برای مسئولان حکومتی، محک و حکم است، تصریح کرد: قانون‌گریزی در درازمدت به قانون‌ستیزی منجر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، "محمدابراهیم نکونام" در ادامه نشست خبری امروز خود، در بخش دیگری از سخنانش یکی دیگر از دغدغه های کمیسیون اصل 90 را اهتمام به قانون عنوان کرد و گفت: قانون به خصوص برای مسئولان حکومتی، محک و حکم است و طبیعی است که قانون‌گریزی در درازمدت به قانون‌ستیزی منجر خواهد شد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس، ادامه داد: وظیفه ذاتی مسئولان این است که خدمات خود را در چارچوب قانون به مردم ارائه کنند، حتی اگر هم غیرقانونی ارائه کنند ممکن است در کوتاه مدت سودی داشته باشد اما به طور قطع در درازمدت تبدیل به آنارشیسم و هرج ومرج اداری می‌شود.

رئیس کمیسیون اصل نود، یادآور شد: توصیه ما در کمیسیون اصل 90 که عمدتا در جلسه های محرمانه با دولت و سایر قوا مطرح کردیم، این بود که توجه خاصی به قانون داشته باشند.

وی با تاکید بر این که برخی از مسائلی که در کمیسیون مطرح و در رابطه با عدم رعایت قانون بود از تریبون مجلس قرائت خواهد شد، افزود: علاوه بر این موارد، مواردی هستند که بنابر مصالحی نباید گفته شوند؛ اما روزی به کار خواهند آمد به خصوص در زمان استیضاح و یا سوال از وزیر نمایندگان می‌توانند به پرونده آن وزیر در کمیسیون اصل 90 مراجعه کنند.

نکونام اضافه کرد: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری اهتمامشان بر همین بود که اجرای قانون باید فرهنگ شود وزمانی فرهنگ خواهد شد که حاکمیت و دولت ابتدا خود قوانین را رعایت کنند و بعد به مردم برسد.

وی تاکید کرد: توصیه مکرر ما به دولت‌ها و قوای حاکم که مشمول نظارت کمیسیون اصل 90 هستند، اجرای قانون است.

ادامه دارد

  • کد خبر : 35413
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار