خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/06 - 12:01
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
علیخانی :

قانونی کردن ازدواج موقت و مجدد هزینه ای سنگین به مجلس تحمیل می کند

**عضو فراکسیون خط امام (ره) با اعلام مخالفت نسبت به مواد 22 و 23 لایحه حمایت از خانواده گفت: کلا با این لایحه مخالفم چرا که کسانی که به دنبال ازدواج موقت و مجدد هستند چه قانون باشد و چه نباشد کارشان را انجام می دهد و ما تنها با قانونی کردن این کار ، هزینه سنگینی را روی دوش نظام ، مجلس و مسئولان می گذاریم

"قدرت الله علیخانی" در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت در مخالفت با موادی از لایحه حمایت از خانواده گفت: موادی از این لایحه باعث متزلزل شدن کانون خانواده ها می شود، به ویژه مطرح شدن این مواد در شرایط فعلی فضای بسیار بدی را علیه مجلس به وجود آورده است.

نماینده قزوین درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما مخالفتمان را  با موادی از این لایحه به رئیس مجلس اعلام کردیم گفت: برای صحبت کردن در مخالفت با موادی از این لایحه ثبت نام کرده ایم.

وی ادامه داد: موادی که از طرف دولت به لایحه حمایت از خانواده اضافه شده و به قول خودشان کمیسیون آن را اصلاح کرده است، جز ضرر چیز دیگری ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: بعضی ها می گویند ازدواج موقت و مجدد جزء احکام اسلام و شرع است و هیچ اشکالی ندارد، سنگسار هم حکم اسلام بود اما  در دوره شاهرودی و لاریجانی جلوی آن گرفته شد و کار خوبی هم کردند، باید شرایط را ملاحظه کرد و با فضای جامعه سنجید.

علیخانی تصریح کرد: بخش عظیمی از جامعه ما را خانم ها تشکیل می دهند و خانواده ها از موضوع قانونی شدن ازدواج موقت و مجدد شدیدا نگران هستند، اصلا لزوم این کار برای چیست و چه انگیزه ای پشت آن است من واقعا نمی فهمم.

عضو فراکسیون خط امام (ره) افزود: لذا فراکسیون ما شدیدا مخالف موادی از این لایحه است و به آن رای نمی دهد و درمخالفت با مواده 22، 23و 24 صحبت خواهیم کرد و خواستار حذف این موارد هستیم.

وی تاکید کرد: این مواد از لایحه حمایت از خانواده تنها زمینه را برای پول داران و متمولان فراهم می کند تا به دنبال چیزهایی بروند که اساس خانواده را متزلزل می کند  و این برای خانواده ها ضرر دارد.

علیخانی با بیان اینکه بهتر است این لایحه از دستور کار مجلس خارج شود گفت: این هم به صلاح مجلس هم مردم و هم نمایندگان است.

وی اظهار داشت: نمی دانم این نمایندگانی که موافق این لایحه و آن موارد هستند وقتی به خانه می روند خانواده هاشان به اینها چه می گویند و آنها چه جوابی برای گفتن دارند؟

علیخانی در پاسخ به این تحلیل که می گویند ازدواج موقت برای جوانانی است که موقعیت ازدواج دائم را ندارند گفت: تعداد جوانانی که به ازدواج موقت روی می آورند بسیار اندک است و اگر واقعا به فکر جوانان هستند برای آنها شرایط و امکانات ازدواج را فراهم کنند، به آنها وام درست حسابی بدهند، نه وام یک میلیون تومانی،شرایط اشتغال برای آنها فراهم کنند و خانوده ها را سرو سامان دهند.

وی تاکید کرد: آیا مشکل کشور فقط ازدواج موقت و مجوزدادن به مردان متاهل برای ازدواج دوم است؟به نظر من اینها همه توجیه است.

  • کد خبر : 26106
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار