خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/12/07 - 13:00
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در کمیسیون برنامه و بودجه؛

قادری: بخش درآمدهای بودجه سال 90 بررسی شد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از بررسی بخش درآمدهای بودجه سال 90 در کمیسیون متبوعش خبر داد.


"جعفر قادری" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با بیان این که اعضای کمیسیون برنامه و بودجه برای بررسی بودجه نشستی تشکیل دادند، تصریح کرد: در نشست امروز صبح (شنبه هفتم اسفند)، نمایندگان کمیسیون، بخش درآمدهای بودجه سال 90 کل کشور را بررسی و مطالعه کردند.



نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که اعداد و ارقام بخش درآمدها مطالعه شد، گفت: نمایندگان کلیات این بخش را بررسی کردند و سرانجام مقرر شد رای‌گیری پس از تشکیل کمیسیون تلفیق انجام شود.



به گفته این نماینده کمیسیون تلفیق، پس از 10 روز مهلت بررسی نمایندگان و کمیسیون‌های تخصصی بر روی بودجه سال 90 تشکیل شود.



عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: مهلت 10 روزه کمیسیون‌ها و نمایندگان از روز سه‌شنبه(3 اسفندماه) آغاز شده است در نتیجه هفته آینده باید کمیسیون تلفیق بررسی تخصصی خود را بر بودجه پیشنهادی دولت برای سال 90 را آغاز کند.



در ماده 216 آیین نامه داخی مجلس پس از تأکید بر این که دولت موظف است لایحه بودجه سالانه کل کشور را حداکثر تا 15 آذرماه هر سال به مجلس تسلیم کند؛ به نحوه رسیدگی لایحه بودجه اشاره شده و آمده است نحوه رسیدگی به لایحه بودجه، متمم و چند دوازدهم آن یک شورى خواهد بود.



نمایندگان مجلس و کمیسیون‏هاى تخصصى از زمان چاپ و توزیع لایحه بودجه سالانه کل کشور و پیوست‏ها و سوابق آن به ترتیب 10 و 15 روز مى‏توانند پیشنهادهاى خود را به کمیسیون تلفیق مجلس کنند که مهلت رسیدگی این کمیسیون حداکثر تا 15روز و با موافقت هیئت رئیسه تا یک ماه قابل تمدید است.  



آیین نامه داخلی مجلس به‏منظور تنظیم اصول و مفاد برنامه‏هاى توسعه و لوایح بودجه کل کشور و ایجاد هماهنگى میان کمیسیون‏هاى تخصصى مجلس شوراى اسلامى، پس از تقدیم لایحه مربوط از سوی دولت به مجلس، ماده ای را به نحوه تشکیل کمیسیون تلفیق اختصاص داده است.



در ماده 213 آمده است در کمیسیون تلفیق افزون بر عضویت همه اعضاى کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات، دو ‏نفر از کمیسیون‏هاى تخصصی مجلس غیر از کمیسیون‏هاى تحقیق و تدوین آیین‏نامه داخلى حضور داشته باشند.



دو نفر از نمایندگان کمیسیون‌های دیگر باید از سوی کمیسیون‏هاى مربوط انتخاب و به هیئت رئیسه مجلس معرفى ‏شوند.



مأموریت کمیسیون تلفیق تا تصویب نهایى قانون برنامه توسعه و یا لایحه بودجه سالانه کل کشور ادامه دارد.



در تبصره ماده 213 تأکید شده است کمیسیون تلفیق با حضور اکثریت مطلق اعضا رسمیت می‌یابد.

  • کد خبر : 39023
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار