خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/07/06 - 10:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
گلایه جهانگیرزاده از بی توجهی مسئولان به وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه

فرصتی برای نجات بزرگترین تالاب داخل کشور نیست

**نماینده مردم ارومیه با ابراز نگرانی از اوضاع بحرانی دریاچه ارومیه گفت: این دریاچه چند سالی به ما فرصت داد تا اوضاع بحرانی اش را حل کنیم اما صبر دریاچه تمام شده است و باید برای نجات این تالاب داخلی کشور کاری انجام داد.

"جواد جهانگیرزاده" در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت با گلایه از برخی بی توجهی ها در این زمینه اظهار داشت: بعضی مسئولان آثار وضعی بحرانی را که دریاچه ارومیه گرفتار  آن شده است نمی بینند و دقیقا به همین دلیل صدها میلیارد دلار برای کشور هزینه می تراشند، اما از تزریق چند میلیارد تومان برای نجات چنین زیست بومی ابا می‌کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی که چندی پیش نیز در مجلس در قالب نطق میان دستورش نیز از بی توجهی نسبت به وضعیت دریاچه ارومیه گلایه کرده بود ادامه داد: متاسفانه ما اهتمام جدی برای نجات دریاچه ارومیه نمی بینیم.

جهانگیرزاده با بیان اینکه مردم ارومیه دریاچه را مثل فرزندشان عزیز می‌دانند گفت: دریاچه ارومیه باعث تعدیل آب وهوای منطقه شده است و با نابودی این دریاچه اکوسیستم منطقه به شدت به هم خواهد خورد.

وی تغییر در نظام آبیاری و استفاده از منابع آب جاری، استفاده از آبیاری تحت فشار  توسط کشاورزان  بحث انتقال آب از سایر حوزه های آبریز را به عنوان راههای نجات این دریاچه عنوان کرد و خواستار اقدام سریع مسئولان برای عملی کردن این راهکارها شد.

  • کد خبر : 28332
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار