خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/27 - 07:36
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
میگلی‌نژاد:

عمل نکردن دولت به تعهداتش باعث بدبینی مردم می‌شود

**نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عمل نکردن دولت به تعهداتش بدبینی مردم نسبت به دولت را به همراه دارد.

"غلامعلی میگلی‌نژاد" عضو کمیسیون انرژی و رئیس هیأت نمایندگان استان بوشهر است. هفته نامه نصیر بوشهر وی گفت‌وگویی داشته است که می‌خوانید:

آخرین پیگیری‌هایتان در ارتباط با حوزه انتخابی، در مورد چه موضوعی بود؟

پیرو طرح سؤال این‌جانب از وزیر راه‌وترابری در ارتباط با مشکل ایاب و ذهاب کارکنان شرکت ملی نفت که در جزیره خارک زندگی می‌کنند، وزیر راه‌وترابری فرصتی خواست تا گروهی را برای بررسی موضوع به منطقه بفرستند. پیرو این قضیه در روزهای اخیر نشستی در وزارت راه‌وترابری به همراه معاون عمرانی استان بوشهر،‌ وزیر راه‌وترابری و معاونین وی، در دفتر وزیر داشتیم و مشکلات مردم خارک مجدداً طرح شد و مقرر گردید که وزیر راه‌وترابری در جهت رفع این مشکل به جد پیگیر باشد و تا حصول نتیجه قضیه را پیگیری نماید.

آیا درخصوص سایر پروژه‌های راه استان نیز بحثی مطرح شد؟

بله، درخصوص سایر راه‌های استان نیز مسائلی مطرح شد که قرار شد جلساتی با حضور مسئولان مربوطه تشکیل شده و موضوع مورد پیگیری قرار گیرد.

اهم فعالیت‌هایتان در سه هفته تعطیلات مجلس چه بود؟

در این سه هفته تعطیلی مجلس توفیق این را داشتم که در حوزه انتخابی حضور پیدا کنم و در نشست‌های مکرر مردمی حضور پیدا کرده و از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار بگیرم. در این نشست‌ها تصمیمات خوب و مفیدی در جهت رفع مشکلات مردم اتخاذ شد.

هر سال در هفته دولت با حجم زیادی از کلنگ‌زنی‌ها مواجه‌ایم که اجرایی نشدن برخی از آنها یا طولانی شدنشان واکنش‌هایی را در بردارد، نظرتان در این خصوص چیست؟

انتظار می‌رود که دولت بر مبنای بودجه سال89 و پروژه‌هایی که ردیف بودجه آنها تعریف شده است کلنگ‌زنی‌ها را انجام دهد نه اینکه پروژه‌ای را بدون داشتن اعتبار کلنگ‌زنی کنند و یا مراسم کلنگ‌زنی را برگزار نمایند و از این طریق تنها سطح انتظارات جامعه را بالا برده و برای دولت تعهد ایجاد کنند در شرایطی که در آینده نتوانند پاسخگوی این تعهدات باشند.

وضعیت تعهدات دولت در استان بوشهر چگونه است؟

تعداد تعهدات داده شده در استان بوشهر از ناحیه دولت بسیار بالاست و متأسفانه تاکنون دولت نتوانسته بر تعهدات خودش که در سفرها مقرر شده‌اند عمل نماید. به طور کلی چنین رفتاری بدبینی مردم نسبت به دولت را به همراه دارد.

به نظر شما راه‌حل وضعیتی که درخصوص تعهدات دولت در استان‌های کشور وجود دارد، چیست؟

لازم است دولت کمیته‌ای تشکیل دهد که با نگاه کارشناسی به استان‌های کشور رفته تا در جریان روند پروژه‌های در حال احداث یا تعهدات داده شده قرار گیرد.

در ماه‌های اخیر شاهد ابلاغ 5 مصوبه به‌طور مستقیم از طرف آقای لاریجانی بودیم، نظر شما در این خصوص چیست؟

این از اختیارات مجلس نیست که راساً وارد کارهای اجرایی شود. وظیفه مجلس قانونگذاری است و نظارت بر اجرای صحیح قانون و هرجا مجلس به این نتیجه برسد که قانون یا مصوبات اجرا نشده است می‌تواند از طریق قانونی که در اختیار دارد موضوع را پیگیری نماید و اینکه مجلس مستقیم وارد کارهای اجرایی شود تداخل کاری یک قوه با دیگر قوا خواهد بود.

با توجه به استقرار چندین واحد پتروشیمی در بوشهر و فعالیت شما در کمیسیون تخصصی انرژی، آیا مشکل خوراک پتروشیمی‌ها حل نشده است؟

در ارتباط با خوراک پتروشیمی‌ها که جزو تعهدات دولت بوده است در کمیسیون‌ بحث‌هایی داشتیم که طی گزارش وزارت نفت محدودیتی برای پتروشیمی‌های در مرحله بهره‌برداری و یا در دست احداث برای تأمین خوراک نداریم و خط لوله غرب، خط مرکزی و خط لوله صلح در حال حاضر برای تأمین نیاز خوراک پتروشیمی‌ها کافی است.

  • کد خبر : 25184
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار