خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/01/29 - 11:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
غلامرضا مصباحی مقدم:

عمری برای کمیسیون طرح تحول اقتصادی تعیین نشده است

در شرایطی که برخی بر این باورند که کمیسیون‌های ویژه‌ مجلس تنها به مدت یکسال تشکیل خواهد شد، رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی عنوان کرد برای این کمیسیون‌ عمری تعیین نشده است.


"غلامرضا مصباحی مقدم" در گفت‎وگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir)، گفت: از آنجا که اعضای  کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی در کمیسیون تلفیق بودجه 90 عضو هستند، نشست‌های کمیسیون ویژه برگزار نمی‌شود.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تأکید کرد: این فکر اشتباه است که کمیسیون ویژه تنها برای یک سال تشکیل می‌شود و برای ادامه کار نیاز به رأی موافق مجلس و نمایندگان دارد.



به گفته این نماینده تا زمانی که وظایف کمیسیون ویژه به پایان نرسیده است، نشست‌های آن برای نظارت و رسیدگی به طرح‌ها و لوایح برگزار می‌شود.



رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی با بیان اینکه با پایان بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق، کمیسیون ویژه نشست خواهد داشت، گفت: کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی تا آمدن طرح‌های دیگرتحول اقتصادی از سوی دولت، وظیفه نظارتی بر اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها دارد.



کمیسیون‌های ویژه مجلس با استناد به ماده 59 آیین‌نامه داخلی تشکیل می‌شود. در این ماده آمده است که در مسائل مهم و استثنائى که براى کشور پیش مى‏آید و دراین خصوص تشکیل کمیسیون ویژه‏اى براى رسیدگى و تهیه گزارش ضرورت پیدا مى‏کند، به پیشنهاد حداقل پانزده نفر از نمایندگان و تصویب مجلس، کمیسیون ویژه تشکیل مى‏شود.



اعضاى این  کمیسیون ویژه که پانزده نفرخواهند بود، به طورمستقیم در جلسه علنى توسط نمایندگان با رأى مخفى و اکثریت نسبى انتخاب می‌شوند، همچنین انتخاب هیأت رئیسه کمیسیون ویژه همانند دیگر کمیسیون‏ها است.



همچنین در تبصره ماده 59 تأکید شده است که هیأت رئیسه مجلس می‌تواند طرحها و لوایحی را که در حوزه مسائل مربوط به کمیسیون ویژه تشخیص دهد به آن کمیسیون ارجاع کند.

  • کد خبر : 43805
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار