خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/04/28 - 17:23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در نشست امروز کمیسیون عمران،

علل عدم پرداخت اعتبارات حمل‌ونقل عمومی و شهرداری‌ها بررسی شد

عضو کمیسیون عمران مجلس، از بررسی علت‌های پرداخت نشدن اعتبارهای شهرداری‌ها از سوی دولت در نشست امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: متأسفانه تاکنون ریالی از اعتبارهای درنظر گرفته شده برای شهرداری‌ها در ارتباط با حمل و نقل عمومی به این بخش پرداخت نشده است.


"مهرداد بائوج لاهوتی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir) از بررسی احکام برنامه پنجم توسعه و بودجه سال 1390 کل کشور مربوط به وزارت کشور، معاونت امور عمرانی و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و شهرداری کلان‌شهرها در نشست امروز کمیسیون عمران خبر داد.



نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های رسیده به کمیسیون عمران، متأسفانه تا امروز با گذشت چهار ماه از سال 90 حتی ریالی از اعتبارهای تعریف شده در قانون بودجه 90 به شهرداری‌ها و بخش حمل و نقل عمومی اختصاص نیافته است.



وی همچنین افزود: بر اساس قانون بودجه 90 دولت باید 400 میلیارد تومان برای یارانه بلیط، یک‌هزار میلیارد تومان برای توسعه حمل و نقل عمومی و یک‌هزار و 37 میلیارد تومان برای توسعه قطار شهری اختصاص می‌داد که تا امروز با وجود گذشت چهار ماه از سال 90 هیچ یک از این منابع را تخصیص نداده است.



عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که اعضای کمیسیون عمران از رویکرد دولت در قبال حمل و نقل عمومی نگران هستند، افزود: پرداخت نشدن اعتبارهای در نظرگرفته شده برای حمل و نقل عمومی و شهرداری‌ها، نتیجه‌ای جز افزایش فشار بر مردم ندارد و دولت باید در قبال تعهدهایی که به مردم دارد، مسئولیت‌پذیر باشد.



در نشست امروز کمیسیون عمران افزون‌بر اعضای این کمیسیون، قائم مقام سازمان شهرداری‌ها و جمعی از مدیران این سازمان نیز حضور داشتند و مقرر شد تا این موضوع در یک نشست دیگر با حضور وزیر کشور و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری بررسی شود.

  • کد خبر : 54318
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار