خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/15 - 13:36
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
دلخوش با اشاره به تشکیل وزارتخانه ورزش:

عدم تعامل سازمان تربیت بدنی با مجلس عامل تشکیل وزارتخانه ورزش بود

**عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، یکی از دلایل ایجاد وزارتخانه ورزش و جوانان را عدم تعامل سازمان تربیت بدنی با مجلس دانست و تاکید کرد: زمانی که مجلس بودجه‌ای را برای بخشی اختصاص می‌دهد، باید شفافیت در توزیع منابع را نیز داشته باشد.

"سیدکاظم دلخوش‌اباتری" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، در خصوص تشکیل وزارتخانه ورزش و ابراز برخی مخالفت‌ها از سوی مسئولان ورزشی، اظهار کرد: من معتقدم که این مخالفت‌ها نمی‌تواند اثرگذار باشد و اشکال از سوی خود مخالفت‌کننده‌ها است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس، افزود: عدم تعامل کافی سازمان تربیت بدنی با مجلس کار را به اینجا رساند، ورزش جایگاه بسیار مهمی در کشور ما دارد به طوری که سال گذشته مجلس اختصاص یک درصد را به ورزش تصویب کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با تاکید براینکه سازمان تربیت بدنی هیچ‌گونه پیگری را در خصوص این یک درصد نکرد، گفت: متاسفانه تربیت بدنی به این یک درصد خودش نرسید، دلیلش چه بود؟ چرا این جریان را پیگیری نکرد و وارد اجرا نشد در صورتی که خود سازمان باید آن را پیگیری می‌کرد.

دلخوش با بیان اینکه ما به عنوان حامیان ورزش حمایت‌های زیادی از سازمان تریبت بدنی کردیم، افزود: بر خلاف حمایت‌های فراکسیون و هیات رئیسه ورزش، مجلس رای به یک درصد نداد و ما متاسفانه باید چوب کارهای بعضی از دستگاه‌ها را در حمایت از آنها بخوریم.

وی که جزو طراحان و موافقان طرح وزراتخانه ورزش و جوانان بود، ادامه داد: ما هم در کمیسیون تلفیق و هم در فراکسیون ورزش تلاش زیادی کردیم که این یک درصد رای بیاورد؛ اما نتوانستیم رای بگیریم و هر زمان که خواستیم از تربیت بدنی حمایت کنیم نمایندگان اظهار می‌کردند که این سازمان هیچ تعاملی با مجلس ندارد و شما چه حمایتی از آنها می‌کنید.

عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش مجلس، معتقد است که این جریان‌ها به بدنه ورزش آسیب می‌زند و تاکید کرد که ورزش دارای جایگاهی است که به منابع مالی نیاز دارد و اگر این منابع نباشد، ورزش نمی‌تواند اثرگذار باشد.

دلخوش همچنین با اشاره به برخی نامه‌ها و بیانیه‌های از سوی روسای فدراسیون‌های ورزشی، گفت: این نامه‌ها و بیانیه‌ها خلافی بود که نباید صورت می‌گرفت و اشتباه بود، در صورتی که اگر با دید بازتر این طرح را بررسی می‌کردند این شیوه را اتخاذ نمی‌کردند و بدتر مجلس را در بعد موضع‌گیری وارد کرد.

وی تصریح کرد: این امضاها، امضاهایی نبود که باید در این زمان جمع می‌شد، به طور قطع مجلس نگران خودش نیست و هیچ نماینده‌ای هم به دنبال توپ و تور نیست.

به گفته نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس، تلاش نماینده‌ها این است که ورزش در کشوررونق پیدا کند؛ اما با آن شیوه‌ای که سازمان تربیت بدنی پیش گرفته بود، عملی نمی‌شد.

عضو هیات رییسه فراکسیون ورزش، تاکید کرد: این سازمان در دیدار با مجلس و نمایندگان ضعف داشت اگر اشتباهی هم بوده ما آن را گوشزد کردیم؛ اما این علامتی که مجلس نشان داد،حاکی از عدم تعامل سازمان تربیت بدنی با مجلس بود.

  • کد خبر : 35116
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار