خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/21 - 17:20
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
حجت‌الله رحمانی اعلام کرد

طرح دوباره مشکلات استان لرستان در سفر سوم رئیس‌جمهور

**در استان لرستان مشکلات عدیده‌ای را داریم که با یاری خداوند دولت هم باید عنایت ویژه‌ای نسبت به آنها داشته باشد.

"حجت‌الله رحمانی" نماینده مردم الیگودرز در گفت و گو با هفته نامه شهاب با اشاره به این مهم درباره مشکلات استان لرستان گفت: مهم‌ترین معضل بیکاری است که دولت باید به فکر ریشه‌کن کردن آن در استان لرستان باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: اما یکی از مهم‌ترین مواردی هم که اجرایی شدن آن از آرزوهای دیرینه مردم بوده و البته در حال به نتیجه رسیدن است مسیر راه‌آهن ازنا به اصفهان است که از الیگودرز می‌گذرد.

نماینده مردم الیگودرز در توضیح بیشتر خاطرنشان کرد: این پروژه از وزارت راه و ترابری به معاونت برنامه‌ریزی انتقال داده شده است تا ماده 32 آن دریافت شود. اگر این مورد هم انجام شود از دولت می‌خواهیم که دستور اجرایی شدن آن صادر شود.

رحمانی درباره مصوبه هفته گذشته مجلس پیرامون ممنوعیت اشتغال به کار پزشکان بخش دولتی در بخش‌های خصوصی گفت: وقتی پزشکان در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند و مطب شخصی یا اجاره‌ای دارند همین مطب نیز گاهی هزینه‌های سنگینی را بر آنها تحمیل می‌کند. از همین رو برای اینکه بتوانند از عهده مخارج مطب بربیایند سعی می‌کردند بیشتر وقت خود را در مطب بگذرانند. این امر موجب می‌شد که اجحاف زیادی در حق بیماران شود. به عنوان مثال بیماری را که می‌توانستند در مراکز درمانی دولتی درمان کنند به مطب‌های خصوصی معرفی می‌کردند.

وی در ادامه تاکید کرد: ‌البته باید یک پزشک بتواند خانواده خود را از نظر مخارج و هزینه اداره کند اما مسئله اینجاست که دولت هم باید تمهیداتی را در نظر بگیرد که پزشکان شاغل در مراکز دولتی نیاز به کار کردن در مراکز خصوصی نداشته باشند. اگر یک پزشک از نظر مخارج زندگی تأمین باشد، دلش نمی‌خواهد که مطبی دیگر را دایر کند. دولت باید با ارائه امکانات ویژه یا بالابردن سطح درآمد پزشکان کاری کند که دیگر نیازی به دایر کردن مطب نباشد. کمیسیون بهداشت نیز به شدت اصرار بر این داشت که پزشکان در همان مراکز دولتی ادامه کار دهند.

وی درباره محروم کردن پزشکان از فعالیت در بخش خصوصی نیز یادآور شد: پزشک هم به دنبال درآمد است. وقتی پزشک ما در مرکز دولتی تأمین شود دیگر چه ضرورتی دارد که در بخش خصوصی کار کند؟

  • کد خبر : 35539
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار