خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/28 - 11:50
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عضو هیات رئیسه کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس:

طرح تغییر نظام انتخابات مجلس مسترد نشده است

عضو هیات رییسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تغییر نظام انتخابات مجلس همچنان در دستورکار کمیسیون شورا‌ها است خاطرنشان کرد: طبق آئین نامه داخلی مجلس یک طرح زمانی که حداقل امضای ۱۵ نماینده را داشته باشد در دستور کمیسیون مربوطه باقی خواهند ماند و به مواد و بندهای آن رسیدگی خواهد شد.


"ایوب پاپری مقدم" در گفت‌و‌گو با خبرنگار خانه ملت درباره طرح تغییر نظام انتخاباتی مجلس گفت: این طرح چند ماهی است که در دستور کار کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس قرار دارد و مراحل بررسی آن ادامه دارد و هنوز به تصویب نهایی نرسیده است.

وی افزود: روز سه شنبه برخی از دوستان به کمیسیون مراجعه کردند و خواستار پس گرفتن امضاهای خود از طرح مذکور شدند اما این صحبت‌ها در حد شفاهی باقی ماند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه بحث و رسیدگی بر روی طرح استانی شدن انتخابات مجلس همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: نمایندگان مذکور مدعی آن بودند که طرح از قالب و شکل اولیه خود خارج شده است.

وی اضافه کرد: طبق آئین نامه داخلی مجلس یک طرح زمانی که حداقل امضای ۱۵ نماینده را داشته باشد در دستور کمیسیون مربوطه باقی خواهند ماند و به مواد و بندهای آن رسیدگی خواهد شد. بنابراین تغییر نظام انتخابات مجلس نصاب لازم را دارد.

ماده ۱۳۲ آئین نامه داخلی مجلس تصریح دارد که پس از اعلام وصول طرح قانونى، چنانچه جمعى از امضاءکنندگان تقاضاى کتبى استرداد آن را بنمایند بطورى که امضاءکنندگان باقى مانده کمتر از پانزده نفر گردند، درصورتى که تقاضاى استرداد قبل از تصویب طرح در شور اول باشد طرح مسترد و گزارش آن به مجلس داده خواهد شد و در صورتى که طرح در شور اول به تصویب رسیده باشد پس از توضیح یک نفر از تقاضاکنندگان و صحبت یک نفر مخالف، با رأى مجلس، طرح قابل استرداد مى‏باشد.

چندی پیش خبری در برخی رسانه‌ها منتشر شده بود مبنی بر اینکه چند نفر از طراحان طرح تغییر نظام انتخاباتی مجلس امضای خود را پس گرفته و طرح مسترد شده است.

  • کد خبر : 38312
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار