خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/28 - 13:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عضو کمیسیون شورا‌ها و امورداخلی مجلس:

طرح تغییر نظام انتخاباتی مجلس حدنصاب امضا را دارد

عضو کمیسیون شورا‌ها و امورداخلی مجلس شورای اسلامی مسکوت ماندن طرح تغییر نظام انتخابات مجلس را رد کرد و گفت: برخی طراحان به خاطر تغییراتی که در طرح اعمال شده مدعی هستند دیگر شکل و قالب اولیه را ندارد.


"رضا علیزاده" در گفت‌و‌گو با خبرنگار خانه ملت درباره طرح تغییر نظام انتخاباتی مجلس گفت: تقریبا دو ماهی است که بحث‌های زیادی در مورد استانی شدن انتخابات مجلس مطرح می‌شود اما هرچه بندهای این طرح مورد ارزیابی دقیق و موشکافانه قرار می‌گیرند مباحث ریزتری رخ نشان می‌دهند.



وی با بیان اینکه بررسی طرح نیاز به تعامل و زمان بیشتری دارد، افزود: برخی طراحان به خاطر تغییراتی که در طرح اعمال شده مدعی هستند دیگر شکل و قالب اولیه را ندارد و  توقف بررسی‌ها و استرداد طرح را خواستارند.



عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس با اشاره به پاره ای از اشکالات تغییر نظام انتخاباتی مجلس تصریح کرد: باید تدبیری اندیشید تا برگزاری انتخابات برای دولت و کاندیدا‌ها افزایش نیابد.



وی به پیچده شدن پروسه انتخابات اشاره کرد و ادامه داد: یکی دیگر از مسائلی که می بایست درباره آن چاره ای منطقی و قانونی اندیشید نحوه انجام انتخابات در استان‌ها و مناطق اقلیت نشین است.



نماینده ورزقان خاطرنشان کرد: هنوز طرح استانی شدن انتخابات حدنصاب امضا را دارد و از دستور کمیسیون شوراها و امور داخلی خارج نشده است.



ماده 132 آئین نامه داخلی مجلس تصریح دارد که پس از اعلام وصول طرح قانونى، چنانچه جمعى از امضاءکنندگان تقاضاى کتبى استرداد آن را بنمایند بطورى که امضاءکنندگان باقى مانده کمتر از پانزده نفر گردند، درصورتى که تقاضاى استرداد قبل از تصویب طرح در شور اول باشد طرح مسترد و گزارش آن به مجلس داده خواهد شد و در صورتى که طرح در شور اول به تصویب رسیده باشد پس از توضیح یک نفر از تقاضاکنندگان و صحبت یک نفر مخالف، با رأى مجلس، طرح قابل استرداد مى‏باشد.



چندی پیش خبری در برخی رسانه ها منتشر شده بود مبنی بر اینکه چند نفر از طراحان طرح تغییر نظام انتخاباتی مجلس امضای خود را پس گرفته و طرح مسترد شده است.

  • کد خبر : 38320
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار