خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/09/22 - 17:13
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات ؛

طرح تشکیل قانون وزارت نفت نهایی شد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از نهایی شدن طرح قانون وزارت نفت در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: بنابراین وزارت نفت می‌تواند از مراکز پژوهشی و مطالعاتی خود حمایت کند.


سعدالله نصیری قیداری در گفت‌وگو خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت درباره دستور کار جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات، تصریح کرد: لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی در انجمن فرهنگستان علوم آسیا اعاده شده از شورای نگهبان و همچنین بررسی طرح تشکیل بخش تحقیقاتی وزارت نفت از جمله دستور کارهای جلسه امروز بود.



نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: رفع ایراد شورای نگهبان از مصوبه‌ای که قبلا در کمیسیون در ارتباط با لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی در انجمن فرهنگستان علوم آسیا به تصویب رسیده بود با حضور علی‌زاده عضو شورای نگهیلن بررسی و ایراد شورای نگهبان از این لایحه رفع شد.



وی افزود: همچنین طرح تشکیل وزارت نفت از دیگر مباحثی بود که در جلسه امروز اعضای کمیسیون به‌ آن پرداختند در عین حال در جلسات قبلی نیز  کمیسیون آموزش به این مساله را بررسی کرده بودند.



نماینده مردم در مجلس بیان کرد: درباره بند اول ماده سه این قانون که در ارتباط با حفظ مراکز آموزشی و دانشگاهی و تحقیقاتی و مطالعاتی، میان اعضا اختلاف نظر وجود داشت  که در نهایت نمایندگان تصمیم گرفتند کلمه «حفظ » از ماده سه حذف شود.



نصیری قیداری گفت: علت حذف این کلمه به این دلیل است که ما وزارت علوم تحقیقات و فناوری را محور بحث آموزش عالی در کشور می‌دانیم و اگر بنا باشد وزارت نفت مراکز آموزشی خود را حفظ کند،  توسعه هم خواهد داد و این مساله مغایر با تفکری است که کمیسیون آموزش و تحقیقات دنبال می‌کند زیرا در این صورت هر وزارت‌خانه‌ای می‌تواند برای خود بخش آموزش عالی تشکیل دهد.



عضو فراکسیون دانشگاهیان بیان کرد: بنابراین وزارت نفت می‌تواند از مراکز  پژوهشی و مطالعاتی خود حمایت کند.



سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات بیان داشت: با تاکید بر در  اختیار داشتن بخش تحقیقاتی و مراکز پژوهشی تحت عنوان طرح قانون وزارت نفت، این قانون در این کمیسیون نهایی شد./



 



پایان پیام

  • کد خبر : 64855
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم