خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/25 - 12:36
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
جلالیان تاکید کرد:

ضرورت توجه به مشکلات بنیادی استان بوشهر در سفر سوم استانی

**نماینده مردم دیر، کنگان و جم در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توجه به مشکلات بنیادی استان بوشهر در سفر سوم استانی هیات دولت تاکید کرد.

"عسگر جلالیان" در گفت و گو با نشریه صدای بوشهر با اشاره به نزدیک بودن دورسوم سفرهای استانی رئیس‌جمهور به استان بوشهر به ضرورت تصویب بزرگراه دوراهک به دژگاه و بزرگراه جم به دشتی در سفر سوم هیأت دولت اشاره کرد و گفت: در این خصوص نامه‌ای خطاب به مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ارسال کرده‌ام.

وی افزود: حوزه‌های دریا و کشاورزی در استان بوشهر مورد غفلت واقع شده‌اند به‌طوری‌که تدابیر لازم برای بهره‌برداری از این امکان فراهم نشده است. نماینده مردم شهرستان‌های کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی ادامه‌داد: هم اینک وضعیت صید و صیادی، ‌لنج‌ها و ملوانی که معیشت جمع زیادی از مردم استان بوشهر به آن گره خورده است، با مشکل روبه‌رو است.

وی گفت: به رغم اینکه استان‌های ساحلی در تمام دنیا از آبادترین مناطق کشورها محسوب می‌شوند اما زیرساخت‌های گردشگری و اقتصادی در استان بوشهر با برخورداری از بیش از 700کیلومتر مرز دریایی متناسب با این قابلیت ایجاد نشده به طوری‌که زندگی ساحل نشینان با مشکلات جدی مواجه است.

جلالیان توسعه زیرساخت‌های بندری و توجه به امور گمرکی را یک ضرورت در استان بوشهر دانست و افزود: با وجود اینکه بخش کشاورزی نیز قابلیت مهمی برای اشتغال و معیشت مردم این استان است اما شاغلان این بخش با تنگناهای زیادی روبه رو هستند که در سفر سوم دولت باید برای برون رفت از این وضعیت تدبیر اساسی شود.

به گفته وی شهرستان جم متأسفانه فاقد مسیر ارتباطی مناسب در داخل محدوده شهرستان و به مرکز استان و دیگر شهرستان‌های مجاور خود می‌باشد. مسیر جم به بخش ریز مورد مطالعه قرار گرفته و مقرر شده یک بزرگراه احداث گردد.

جلالیان گفت: همچنین از ریز به شهرستان دشتی راه مربوطه توسط استان در دست احداث است. از ریز به دژگاه مورد مطالعه قرار گرفته و به زودی عملیات اجرایی آن کلنگ‌زنی خواهد شد. از ریز به دوراهک مورد مطالعه قرار گرفته و در نظر است سال آینده در بودجه قرار گیرد. با توجه به ضرورتهای موجود و با عنایت به سفر پر خیر و برکت قریب‌الوقوع هیأت محترم دولت به استان بوشهر درخواست دارد با یک نگاه زیربنایی و ماندگار بزرگراه دوراهک به دژگاه و بزرگراه جم به دشتی در سفر سوم هیأت محترم دولت جهت مطالعه و اجرا مورد تصویب قرار‌گیرد.

وی همچنین به سؤال خود از وزیر بهداشت اشاره کرد و گفت خطاب به وزیربهداشت این سؤال را مطرح کردم که چرا سی. تی. اسکن بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان راه‌اندازی نمی‌شود؟ مردم تا کی باید چشم به راه باشند؟ مردم از وعده‌های امروز و فردا خسته شده‌اند.

وی افزود: سؤال دیگرم این بود که: چرا علیرغم وعده‌های داده شده درمانگاه‌های عسلویه، نخل تقی، چاه مبارک، سیراف و ریز شبانه‌روزی نمی‌شوند؟ درب این درمانگاه‌ها پس از ساعت اداری بسته می‌شوند و فقط برای بیماران اورژانسی آن‌هم با تشخیص نگهبان جلوی درب درمانگاه باز می‌شود؟

جلالیان خاطرنشان کرد: درمانگاه اخند مقرر بوده در دهه مبارک فجر راه‌اندازی شود. این وعده از طرق مختلف داده شده اما آنچه واضح است این مهم محقق نخواهد شد؟ مردم نگرانند و با تماس‌های خود ابراز گلایه می‌کنند. چرا علیرغم ضرورت‌های موجود این درمانگاه راه‌اندازی نمی‌شود؟

وی افزود: بیمارستان دیر 20 سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد. وعده احداث آن در میان مردم عزیز دیر تبدیل به طنز شده است.

  • کد خبر : 38022
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار