خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/09/15 - 12:08
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
صادق:

صنعت بیمه در کشور ما نیازمند فرهنگ‌سازی است

**نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت بیمه در کشور ما نیازمند اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی است.

آنچه می‌خوانید گفت‌وگوی روزنامه گلچین امروز گیلان با "سیدمهدی صادق" نماینده آستانه اشرفیه است.

جناب صادق از آخرین وضعیت طرح‌ها و پروژه‌ها در آستانه اشرفیه توضیحاتی بفرمایید.

طی هفته‌های گذشته دو واحد صنعتی  کلنگ‌زنی شد که پیرو راه‌اندازی این واحدها حدود 600 تا 700 نفر اشتغالزایی ایجاد می‌شود. از سوی دیگر عملیات اجرایی پل آستانه اشرفیه آغاز شد که بودجه‌ای حدود 7 تا 8 میلیارد تومان برای آن پیش‌بینی  و جذب شد و درصدد تأمین اعتبار برای بزرگراه آستانه اشرفیه هستیم که ماده 32 آن اخذ شده است و پیرو آن عملیات آستانه اشرفیه در حال‌ اجراست.  بدین ترتیب که بودجه لازم برای آسفالت آن گرفته شده و مسافتی حدود 4 کیلومتر دارد که تحت عنوان کمربندی جیسیدان در حال انجام است و عملیات زیرساختی آن انجام می‌شود. با اتمام این عملیات حجم قابل‌توجهی از ترافیک شهرستان آستانه اشرفیه کاسته می‌شود خصوصا برای مسافرانی که به شکل گذری از این منطقه عبور می‌کنند. پس از این موارد بحث اصلاح پروژه‌های شبکه برق شهرستان در دست اجراست و همچنین احیای آب‌بندها که حدوداً 20هزار هکتار در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر زمین زراعی وجود دارد که به وسیله این نهرها می‌توان حجم قابل‌قبولی از آب مناسب کشاورزی پرورش آبزیان و توسعه بحث گردشگری و اشتغالزایی را دنبال کرد.

بزرگترین دغدغه و نگرانی مردم آستانه اشرفیه و لنگرود در حال‌حاضر چیست؟

در حال‌حاضر مهم‌ترین و اصلی‌ترین مشکل مردم این ناحیه و تمام کشور همان بحث بیکاری و نبود اشتغال است که به یک دغدغه بزرگ تبدیل شده است. از سوی دیگر وجود تورم و بالا رفتن قیمت‌ها، زندگی مردم را با مشکل روبه‌رو کرده است و به نظر می‌رسد ایجاد اشتغال و کاهش تورم کمک زیادی به زندگی مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر می‌کند زیرا عمده درآمد مردم این منطقه از طریق کشاورزی است و از آنجایی که کشاورزان نمی‌توانند محصولات خود را به قیمتی بفروشند که متناسب با تورم و هزینه موجود در جامعه باشد، آنها را با نگرانی بسیاری برای تأمین معیشت روبه‌رو کرده که باید برای آن راهکاری جست.

جناب صادق تا پیش از این کشاورزان منطقه با آفت کرم ساقه‌خوار روبه‌رو بودند که بیمه زیربار پرداخت خسارت آن نرفت. پیگیری‌ها برای بهبود وضعیت صنعت بیمه کشاورزی در منطقه به کجا رسید؟

به طور کلی بیمه‌ها از جمله بیمه تأمین اجتماعی و صنعتی به خصوص بیمه کشاورزی از آنجایی که می‌تواند بسیاری از نگرانی‌ها و خواست مردم خصوصاً کشاورزان را پوشش دهد قابل تأمل است که در بحث کشاورزی سایر مسائل مانند خشکسالی، سرمازدگی و توفان و... را مدنظر  دارد و تمام محصولات کشاورزی در برابر این موارد ایمن هستند اما برای بهبود این وضعیت باید قبل از هر چیز به فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی پرداخت و شرکت‌های بیمه‌ای با افزایش تعداد رشته‌های بیمه‌ای جذابیت بیشتری را برای حضور مردم خصوصاً کشاورزان پدید آورده و اعتماد سلب شده کشاورزان از بیمه را به آنها بازگردانند چرا که تا پیش از این گاهی در مواقع پرداخت خسارت شرکت‌های بیمه‌ای برخی موارد تحت پوشش را حذف و از پرداخت خسارت به کشاورزان سرباز ‌می‌زنند که این امر اعتماد کشاورزان به بیمه را از بین می‌برد.

در آینده نه چندان دور، بحث اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها را پیش‌رو داریم، به نظر  شما بخش‌های مختلف اقتصاد از جمله بیمه چه کمکی می‌تواند به این قانون داشته باشد؟

در بحث هدفمندکردن یارانه‌ها تمام نهادها و بخش‌های اقتصادی می‌توانند و باید کمک کنند که صنعت بیمه یکی از آنهاست چرا که این نهادها به عنوان دستگاه‌های اجرایی می‌توانند به اجرای درست و روان‌تر قانون هدفمندکردن یارانه‌ها کمک کنند. اما صنعت بیمه از منظر اینکه یک صنعت پوششی و حمایتی است و از توانمندی ملی خوبی برخوردار است می‌تواند مساعدت قطعی و قابل‌توجهی در این زمینه داشته باشد. به عبارت دیگر صنعت بیمه و شرکت‌های موجود در آن می‌توانند در زمینه بیمه کارفرما که هزینه زیادی را بر دوش تولیدگران و صاحبان صنایع دارد به گونه‌ای عمل کنند که کمترین فشار را به این اقشار وارد آورد.

البته تمام این رویدادها نیازمند اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در این زمینه است و این صنعت در حال حاضر تنها از بحث فرهنگ‌سازی رنج می‌برد بدین معنا که اگر این صنعت به طور گسترده در جامعه عملیاتی شود می‌تواند مسائل مختلف از جمله حوادث و ناهنجاری‌های جامعه را پوشش دهد و از میزان ریسک و خطرات موجود در جامعه بکاهد.

  • کد خبر : 33030
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار