خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/10/20 - 17:08
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
پاپری مقدم، خبر داد:

شرایط تشکیل شعب احزاب در استان‌ها و شهرستان‌ها در کمیسیون شوراها تعیین شد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، از تصویب تعیین شرایط تشکیل شعب احزاب در استان ها و شهرستانها در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.


ایوب پاپری مقدم در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت،‌ در تشریح جزئیات جلسه امروز سه شنبه 20 دی ماه کمیسیون شوراها وامور داخلی مجلس، افزود: در جلسه امروز در ادامه بررسی قانون احزاب مواد 45 ، 46 و 47 مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.



نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد:‌ بر اساس ماده 45 که به تصویب اعضا رسید، احزاب در چارچوب اساسنامه می توانند نسبت به تشکیل شعب خود در استان­ها و شهرستانها اقدام کنند، در تبصره یک این ماده مقرر شد این اقدام با هماهنگی وزارت کشور انجام گیرد و در تبصره 2 این ماده نیز احداث شعب احزاب در خارج از کشور ممنوع شد.



وی در توضیح ماده 46 قانون احزاب، یادآور شد: با توجه به اینکه این ماده تاکیدی بر مواد قبلی بود برای ویراستاری مجدد و نگارش جدید مراعا گذاشته شد، طبق ماده 46 اقدام به تشکیل تشکل یا احزاب بدون طی مراسم قانونی و پروانه فعالیت مجاز نیست، همچنین صدور بیانیه، ‌اطلاعیه، چاپ اوراق تبلیغاتی و جزوات، مصاحبه،‌ اعلام گردهمایی و راهپیمایی و معرفی نامزدهای انتخابات با عنوان حزب و تشکل بدون پروانه ممنوع است و متخلفان طبق قانون تحت تعقیب قضایی خواهند بود.



پاپری مقدم با بیان اینکه ماده 47 قانون احزاب بدون تصمیم گیری نهایی تنها مورد بررسی اعضا قرار گرفت، تاکید کرد: در این ماده اشاره شده است که دولت می تواند در راستای کمک به تشکل و احزاب سیاسی همه ساله ردیف بودجه ای را در بودجه سنواتی پیش بینی کند که این موضوع مورد مناقشه اعضا قرار گرفت و تصمیم بر آن شد تا پس از بررسی های لازم تصمیم گیری نهایی در جلسات انجام شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 66807
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم