خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/25 - 15:01
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عضو کمیسیون اجتماعی:

سیستم قضایی به راحتی حکم طلاق را صادر نکند

**یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به افزایش آمار طلاق در کشور گفت: گرچه این آمار به عوامل زیادی بستگی دارد؛ اما سیستم قضایی نیز نباید به راحتی حکم طلاق را صادر کند.

"نصرالله ترابی‌قهفرخی" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، افزایش آمار مردان مطلق و زنان مطلقه را به عوامل مختلفی وابسته دانست و افزود: طلاق در جامعه امروز ما به یک بحث و معضل مهم اجتماعی تبدیل شده است. عواملی همچون؛ مسائل اقتصادی، اختلاف‌های طبقاتی و سلیقه‌ای و آشنایی‌های سطحی که به این جریان دامن می‌زند.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس، در ادامه اظهار داشت: متاسفانه این عوامل باعث می‌شود که از صبر و حوصله طرفین کاسته شود؛ اما برای جلوگیری و کاهش این اتفاق، جوانان باید شناخت بیشتر و عمیق‌تری نسبت به یکدیگر داشته باشند.

وی با تاکید براینکه دستگاه قضایی و صدا و سیما بیشترین تاثیر را می‌توانند در این روند داشته باشند، گفت: صدا و سیما به عنوان یک نهاد فرهنگی که می‌تواند آثار و نتایج بعد از طلاق را نشان دهد، باید در این زمینه بیشتر فعالیت کند. سیستم قضایی نیز نباید به راحتی حکم و طلاق را بدهد و از راهکارهای دیگری استفاده کند.

 ترابی‌قهفرخی افزود: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل بیشتر زوج‌ها مسائل اقتصادی است که همه را درگیر کرده است. کمک گرفتن از مراکز مشاوره، بالا بردن دامنه صبر و تحمل و افزایش امید به آینده عواملی هستند که جوانان قبل از طلاق باید به آنها عمل کنند.

به گفته این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، طلاق ثمره‌ای جزء زنان مطلقه و بچه‌های طلاقی که آینده مشخصی ندارند، نخواهد داشت.

طبق گفته یکی از کارشناسان علوم رفتاری، بر اساس آمارها هم اکنون یک میلیون مرد مطلق و 6 میلیون زن مطلقه در کشور وجود دارند.

  • کد خبر : 27481
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار