خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/01/19 - 14:27
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
بررسی انفجار سه لوله گاز کشور در کمیسیون انرژی

سودانی: مسئولان وزارت نفت درباره حادثه امروز توضیح بدهند

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اظهار نگرانی از افزایش تعداد انفجارها در خطوط لوله انتقال نفت و گاز کشور، گفت: وزارت نفت باید با دریافت و هزینه کردن اعتبار کافی، اقدامات پیشگیرانه و رعایت اصول پدافند غیرعامل در تأسیسات نفت و گاز را در اولویت کاری خود قرار دهد.


"ناصر سودانی" در گفت و گو با خبرنگار خانه‌ملت(www.icana.ir) افزود: امنیت خطوط انتقال انرژی‌های استراتژیک مانند نفت و گاز، اهمیت فزاینده‌ای برای کشور دارد و وزارت نفت موظف است تا بخشی از اعتبارهای خود را برای تأمین امنیت این خطوط اختصاص دهد.



نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: باید از منافع ملی و عمومی کشور در شرایطی مطمئن، حفاظت کرد تا برخی اعمال خرابکارانه مانند انفجار در خط لوله اصلی گاز در جاده قم - دلیجان،  موجب آسیب دیدن این منافع نشود.



وی با یادآوری تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم توجه به گسترش پدافند غیرعامل مراکز استراتژیک، از جمله منابع و تأسیسات نفتی و گازی، اظهار امیدواری کرد: وزارت نفت با تشکیل ستادی کارشناسی برای بررسی این موضوع و پیشگیری از تکرار این‌گونه حوادث در آینده، امنیت این بخش مهم اقتصادی کشور را تأمین کند.



 



ضروروت استفاده از تکنولوژی‌های نو در تولید انرژی



سودانی با محکوم کردن عمل خرابکارانه انفجار امروز( جمعه 19 فروردین) درخط لوله انتقال گاز، تأکید کرد: ضرورت استفاده از تکنولوژی‌های نو در تمام مراحل تولید نفت و گاز از اکتشاف تا انتقال و پالایش، به‌صورت مبرهنی احساس می‌شود و باید در اولویت کاری مدیران مجموعه وزارت نفت قرار گیرد.



 



مسئولان وزارت نفت درباره حادثه امروز توضیح بدهند



نماینده دور هشتم مجلس شورای اسلامی با اعلام خبر دعوت از مدیران و مسئولان وزارت نفت به کمیسیون انرژی برای توضیح درباره علل انفجار امروز، اظهار کرد: از ابتدای هفته آینده، موضوع امنیت تأسیسات حوزه انرژی در کشور در مجلس به دقت بررسی و مطالعه می‌شود و مسئولان وزارت نفت باید در این باره پاسخگو باشند.



ساعت 4 صبح امروز، سه خط لوله اصلی انتقال گاز میادین جنوب به مناطق شمالی کشور در حوالی شهر دلیجان طی یک اقدام خرابکارانه منفجر شده است. 

  • کد خبر : 42565
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار