خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/12/22 - 18:02
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
با اختصاص 22.4 درصد از درآمدهای فروش نفت ومیعانات،

سهم شرکت نفت از درآمدهای نفتی در سال 90 افزایش یافت

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، با بیان این که سهم شرکت ملی نفت ایران از درآمد حاصل از فروش نفت خام و میعانات گازی در لایحه بودجه سال 90 کشور از 10 درصد به 22.4 درصد افزایش می‌یابد، گفت: این موضوع در کمیسیون تلفیق بررسی می‌شود.


"سیدعماد حسینی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir) تصریح کرد: در نشست امروز(یکشنبه 22 اسفند) کمیسیون انرژی مجلس، اعضا لایحه بودجه سال 90 کشور را بررسی کردند.



نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با توضیح این که بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، 10 درصد از درآمد حاصل از فروش نفت خام و میعانات گازی به شرکت ملی نفت ایران برای توسعه میدان‌های نفتی و گازی تعلق می‌گیرد، تصریح کرد: اعضا در گزارش نهایی خود درباره لایحه بودجه سال 90 کشور افزایش این رقم را تا 22.4 درصد پیش‌بینی کردند.



وی افزود: بر اساس گزارش اعضای کمیسیون انرژی مجلس به کمیسیون تلفیق، در لایحه بودجه سال 90 کشور 22.4 درصد از صادرات نفت خام و میعانات گازی به صنعت نفت کشور تعلق می‌گیرد که 10 درصد آن به برداشت‌های صیانتی، توسعه میدان پارس جنوبی و جمع‌آوری میعانات گازی اختصاص می‌یابد و 12.4  در صد از آن به باقی عملیات‌های شرکت صنعت نفت تعلق می‌گیرد.



سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: این طرح در نشست‌های آینده کمیسیون تلفیق بررسی می‌شود.

  • کد خبر : 40829
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار