خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/05/06 - 14:38
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
بروجردی در جمع خبرنگاران؛

سلماس همانند سایر شهرهای مرزی با ترکیه باید از موهبت کار تجاری استفاده کند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: شهرستان سلماس نیز باید همانند شهرهایی که با ترکیه هم مرز هستند از موهبت کار تجاری استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت علاءالدین بروجردی که به همراه کمیسیون امنیت ملی به استان آذربایجان غربی سفر کرده است، امروز در حاشیه بازدید از مناطق مرزی شهرستان سلماس اظهار داشت: اقدامات افتخارآمیزی در جهت تامین امنیت مرزهای شمال غربی کشور رخ داده و علیرغم مشکلات جغرافیایی در این حوزه نیروهای ایران به صورت کامل حضور دارند.



وی افزود: در بعد معیشتی مردم و فعال نمودن مرزها گام های برداشته نشده زیادی داریم و از چند مرزی که بازدید کردیم مشخص شد سیاست کلی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اقتصاد تولید محور و صادرات در این مناطق محقق نشده است و محوریت با واردات بود.



رئیس کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: مجلس با چنین روندی مخالف است زیرا باید توازن مناسبی در واردات و صادرات دو کشور ایجاد شود.



بروجردی گفت: سیاستگذاری دقیقی صورت نمی گیرد و پایانه های مرزی وضعیت مناسبی ندارند.



وی ادامه داد: از گمرک کشور چندی پیش کمیسیون امنیت بازدید کرد ولی در صحنه عمل نیازمند اقدامات فراوانی در گمرکات هستیم و پایانه ها نیز به لحاظ نظارتی باید در شأن ملی کشور باشند و این موضوع در کمیسیون امنیت پیگیری می شود.



رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سلماس نیز همانند سایر شهرهای مرزی که به ترکیه نزدیک هستند باید از موهبت کار تجاری استفاده کنند، معمولا در پایانه های مرزی باید کارهای دوجانبه با کشور طرف مقابل انجام شود و امیدواریم مسئولان ذیربط به توافق برسند و شاهد تحقق خواسته مردم در این زمینه باشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 205966
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار