خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1392/07/07 - 18:10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
خجسته خبر داد:

سفر یک هفته ای کمیسیون شوراها به اندونزی

رییس کمیسیون شوراها و امورر داخلی مجلس از سفر یک هفته ای کمیسیون متبوع خود به اندونزی برای بررسی و پیاده سازی الگوی شوراهای شهر و روستای این کشور خبر داد.


امیر خجسته در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت گفت: اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور جهت بررسی وضعیت شوراهای اسلامی که در کشورهای مسلمان و با سابقه تشکیل شوراها، در حال فعالیت هستند، سفر یک هفته ای به اندونزی را در دستور کار دارند.



نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: در این سفر در خصوص نحوه عملکرد شوراهای اسلامی شهر و روستای  کشور اندونزی بررسی‌هایی صورت می گیرد تا با توجه به این که در این کشور  شوراهای شهر و روستا عملکرد موفقی دارند، مدل و الگویی را برای داخل کشور پیاده کنیم.



خجسته تصریح کرد: در بررسی های انجام شده بر روی شوراهای اسلامی در کشورهای اسلامی، کشورهای مالزی و اندونزی در زمینه تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا پیشگام بوده اند و قوانین خوب و متقنی را در خصوص شوراهای شهر و روستا پیاده کرده اند.



رییس کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس با تاکید بر احیای اصل 103 قانون اساسی مبنی بر لزوم اداره امور شهری توسط شوراها، تصریح کرد: شوراها به عنوان پارلمان محلی باید بتوانند اداره بخش زیر نظر خود را بر عهده بگیرند تا فضا به سمتی برود که برخی از مسائل داخل استانی و شهرستانی در داخل همان محدوده حل و فصل شده و مجلس به کارهای کلان تر بپردازد./



پایان پیام

  • کد خبر : 111758
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار