خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/12/19 - 15:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
مقدسی:

ساماندهی مشاغل خانگی، مهم‌ترین مصوبه کمیسیون اجتماعی در سال 89

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس ، با بیان اینکه بنا بر اعلام هیات رییسه مجلس کمیسیون اجتماعی به عنوان دومین کمیسیون از لحاظ میزان کار شناخته شد، مهم‌ترین مصوبه کمیسیون متبوعش را طرح ساماندهی مشاغل خانگی عنوان کرد.


"هادی مقدسی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir)، در خصوص عملکرد کمیسیون متبوعش در سال 1389 اظهار کرد: کمیسیون اجتماعی شاید تنها کمیسیونی باشد که به صورت ویژه و تخصصی وزارتخانه‌های کار، رفاه و تعاون و همچنین ساختار تشکیلاتی سه قوه را تحت نظارت خود دارد.



نماینده مردم بروجرد در مجلس، افزود: بر اساس اعلام هیات رییسه مجلس کمیسیون اجتماعی بعد از کمیسیون برنامه و بودجه به عنوان دومین کمیسیون پرکار از نظر طرح‌ها و لایحه‌هایی که به آن ارجاع می‌شود، شناخته شد.



مقدسی از طرح ساماندهی مشاغل خانگی به عنوان یکی از مهم‌ترین مصوبه‌های این کمیسیون نام برد و تاکید کرد: مجلس، کمیسیون اجتماعی و وزارت کار تمام توان خود را برای تصویب و اجرایی شدن این طرح به کار گرفت و خوشبختانه امروز به عنوان قانون در حال اجرا است.



وی طرح توسعه تعاونی‌ها و اجرای اصل 29 قانون اساسی در ارتباط با بیمه کارگران ساختمانی و عشایر و قلیبافان است را نیز به عنوان دیگر مصوبه‌های مهم کمیسیون اجتماعی در سال 89 دانست.



بحث نظارت از نظر کمیسیون اجتماعی دور نمانده است



نایب رییس کمیسیون اجتماعی، تصریح کرد: اعضای کمیسیون علاوه بر مباحث تخصصی و بسترسازی قانونی، موضوع نظارت بر اجرای دقیق مصوبات مجلس را از نظر دور نگه نداشته است.



به گفته مقدسی، کمیسیون برای نظارت مستمر و دقیق در اجرای مصوبات مجلس از سوی دستگاه‌ها، موضوع تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی را تصویب کردیم و در حال حاضر نیز تیم‌های تخصصی از کمیسیون در حال تحقیق از این سازمان هستند.



وی تاکید کرد: در سال 89 شاید یکی از بیشترین سئوالات از سیستم اجرایی در کمیسیون اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و به طور کلی پیگیری مطالبه‌های و حقوق مردم و مجلس از وزیران همواره در دستور کار کمیسیون قرار دارد.

  • کد خبر : 40532
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار