خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/14 - 18:26
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات خبر داد:

سال 92؛ سال حذف کنکور

**سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، از بررسی تاریخ حذف کنکور در جلسه امروز کمیسیون متبوعش خبر داد و افزود: حذف نهایی کنکور که قرار بود در سال 90 اتفاق بیفتد منقضی شد و به سال 92 موکول شد.

"نورالله حیدری‌دستنایی" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اظهار داشت: حذف کنکور در سال 90 به دلیل نبود آمادگی‌های لازم اجرا نخواهد شد؛ اما در جلسه امروز کمیسیون مقرر شد 2 سال به این تاریخ اضافه شود، بنابراین سال 1392 سال حذف کنکور و شروع اجرای قانون به طور کامل است.

وی افزود: طبق قانون سازمان آموزش و پرورش مکلف است که سوابق تحصیلی دانش‌آموزان را در اختیار سازمان سنجش قرار دهد و سازمان نیز بر اساس این آمار ظرفیت‌های مورد نیاز خود را اعلام کند.

نماینده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار  با بیان اینکه طرح ترنم ولایت نیز به طور مبسوط مورد بررسی قرار گرفت، تاکید کرد: با 2 تن از معاونان سازمان آموزش و پرورش در این رابطه بحث شد که هر اقدامی که منجر به تحول به منظور افزایش بهره‌وری و نشاط در سیستم آموزشی شود، استقبال می ‌شود اما این موضوع با یکسری اشکالات روبرو است.

حیدری تصریح کرد: این طرح نیازمند کار کارشناسی بهتر و دقیق تر است و آموزش و پرورش نیز باید قبل از ابلاغ این طرح، کمیسیون آموزش و تحقیقات را در جریان می‌گذاشت و یا اینکه به طور آزمایشی اجرا می‌شد، اما متاسفانه این اتفاقات نیفتاد و ما در مقابل عمل انجام شده قرار گرفتیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات، گفت: در نهایت مقرر شد این‌گونه اقدامات از سوی این وزارتخانه تکرار نشود و همچنین کمیته آموزش و پرورش نیز مکلف شد بر حسن اجرای این طرح نظارت کند.

  • کد خبر : 26827
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار