خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/21 - 18:04
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی,کمیسیون ها
راستینه در تشریح نشست امروز کمیسیون فرهنگی؛

سازوکارهای بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی و میزان انطباق آن با برنامه هفتم توسعه بررسی شد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی با اعلام تشکیل اولین نشست کمیسیون فرهنگی پس از تعیین هیات رئیسه کمیسیون، عنوان کرد: در اهم دستورات این جلسه، تبادل‌نظر درخصوص سازوکارهای بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی به کمیسیون و میزان انطباق برنامه‌های آنان با برنامه هفتم توسعه مورد تأکید قرار گرفت.

احمد راستینه، نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان و لاران و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست امروز (یکشنبه 21 مردادماه) این کمیسیون گفت: امروز اولین نشست کمیسیون فرهنگی پس از تعیین هیات رئیسه کمیسیون تشکیل شد و در اهم دستورات جلسه، تبادل‌نظر درخصوص سازوکارهای بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی به کمیسیون و میزان انطباق برنامه‌های آنان با برنامه هفتم توسعه مورد تأکید قرار گرفت. چالش‌ها و راهکارهای موجود برای هر وزارتخانه توسط اعضای کمیسیون به بحث و گفت‌و‌گو گذاشته و مقرر شد توسط کمیته‌های تخصصی که در کمیسیون تشکیل می‌شود، ضمن بررسی برنامه‌های وزرا، پیشنهادات خود درخصوص بررسی چالش‌ها و راهکارهای پیشنهادی وزیر برای برنامه‌ ایشان را بررسی و جمع‌بندی کنیم.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی در ادامه با بیان اینکه در نشست امروز همچنین درخصوص آئین‌نامه داخلی کمیسیون فرهنگی و تعداد کمیته‌هایی که باید ذیل کمیسیون تشکیل شود، تبادل نظر شد؛ افزود: مقرر شد اعضای کمیسیون پیشنهادات خود درباره اصلاح آئین‌نامه داخلی کمیسیون فرهنگی و اولویت‌های مهم کمیسیون که باید در دستور کار یک ساله کمیسیون قرار بگیرد، جمع‌بندی و ارائه کنند.

راستینه در ادامه ضمن اشاره به شروع جلسات بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی رئیس دولت چهاردهم از فردا در کمیسیون‌های تخصصی مجلس؛ عنوان کرد: از فردا به مدت سه روز  از ساعت 8 صبح تا 9 شب بررسی برنامه‌های وزرای مختلف را در دستور کار کمیسیون فرهنگی داریم. به این ترتیب که هر وزیر به مدت یک ساعت در کمیسیون حضور پیدا می‌کند و برنامه‌های خود را ارائه می‌دهد؛ در ادامه اعضای کمیسیون نظرات خود را درخصوص برنامه وزیر پیشنهادی ارائه می‌دهند و سئوالات خود را می‌پرسند.

طبق اعلام سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، فردا دوشنبه (22 مردادماه) به ترتیب وزرای پیشنهادی «ارتباطات و فناوری اطلاعات»، «علوم، تحقیقات و فناوری»، «فرهنگ و ارشاد اسلامی»، «کشور»، «اطلاعات»، «ورزش و جوانان»، «راه و شهرسازی» و «جهاد کشاورزی» در کمیسیون فرهنگی مجلس حضور پیدا می‌کنند و برنامه‌های خود را ارائه می‌دهد./

پایان پیام

 

 

  • کد خبر : 381999
میرشکاری مطهره
خبرنگار

میرشکاری مطهره

آخرین اخبار