خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/22 - 12:09
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
محمد ضابطی‌طرقی:

ساده‎‌زیستی حضرت علی (ع) الگوی مسئولان و نمایندگان باشد

**نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: بعضی مواقع در جامعه خصوصا زمانی که مسائل به مذهب ارتباط پیدا می‌کند دچار تضاد می‌شویم و به یاد ساده‌زیستی امیرالمومنین حضرت علی (ع) می‌افتیم.

"محمد ضابطی‌طرقی" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اظهار داشت: الگوسازی در این ماه در مورد مسئولان کمی پیچیده است در واقع در این رابطه ما به نوعی تضاد می‌رسیم که چگونه است که حضرت علی (ع) زندگی ساده‌ای داشتند و با یک تکه نان افطار می‌کردند در صورتی که سایر ائمه ما زندگی خوبی داشتند.

وی ادامه داد: این موضوع به این معنی نیست که امیرالمومنین (ع) توان چنین زندگی را نداشته باشد بلکه به این معنی است که ایشان حکومتدار بودند و اینجاست که متوجه می‌شویم هر کسی که می‌خواهد به هر دلیل وارد بدنه نظام و حکومت شود باید زندگی نزدیک به وضعیت طبقات پایین جامعه داشته باشد.

ضابطی‌طرقی تصریح کرد: نمایندگان و مسئولان نیز برای اینکه با مردم فاصله نگیرند باید مانند آنها زندگی کنند و حضرت علی (ع) را الگوی خود قرار دهند.

به گفته نماینده مردم نطنز و قمصر کسانی که دغدغه دین و اخلاق دارند در درجه نخست باید رفتار خود را اصلاح کنند تا بتوانند الگوی مناسبی در جامعه باشند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بهتر است حرفی از دین به معنای خداشناسی و مشرک نبودن نزنیم، گفت: امروزه در تمامی جوامع شرک به معنای بت‌پرستی وجود ندارد اما متاسفانه مظاهر شرک وجود دارد به عبارت دیگر اگر مشکلی برای انسان‌ها به وجود بیاید به جای توکل و کمک از خداوند به بنده او رجوع می‌کنند.

  • کد خبر : 24786
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار