خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/03 - 17:41
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
علاء‌الدین بروجردی از سفر به لبنان می‌گوید:

رژیم اشغالگر قدس مسئول جان دیپلمات‌های ربوده شده ایرانی است

**یکی از سیاست‌های جمهوری اسلامی در گسترش ارتباط با سایر کشورهای جهان برقراری روابط با هم‌پیمانان و کشورهایی است که اکثریت آنان از توده‌های مسلمان تشکیل می‌شوند.

 دو کشور سوریه و لبنان به عنوان دو کشور مهم مسلمان‌نشین که در منطقه خاورمیانه دارای جایگاه استراتژیک هستند از اولویت‌های همکاری برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شوند.اهداف و نظرات مشترک میان کشورها و داشتن عقاید و دین مشترک باعث شده است که روابط فی‌مابین در بهترین شرایط ارزیابی شود.

" علاء‌الدین بروجردی" رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی که اخیراً برای حضور در مراسم تشییع علامه فضل‌ا... حاضر شده و دیدارهایی را با برخی از مقامات این کشورها داشته است در گفت‌وگویی با بامداد در مورد نتایج دیدارهای هیأت ایرانی، رأی ممتنع کشور لبنان به قطعنامه 1929 و بحث حجاب و عفاف در جامعه به سؤالات روزنامه بامداد پاسخ داد که آن‌را می‌خوانید:

در سفر به لبنان دیدارهایی را از جمله با وزیر امور خارجه این کشور داشتید؛ در این دیدار چه صحبت‌هایی شد؟

ما به دستور ریاست‌ مجلس شورای اسلامی به همراه تعدادی از نمایندگان مجلس در لبنان برای شرکت در مراسم تشییع جنازه علامه سیدمحمدحسین فضل‌ا... حضور یافتیم، البته هم‌زمان هیأتی نیز از طرف مقام معظم رهبری به ریاست آیت‌ا... جنتی به همراهی آیت‌ا... تسخیری و حجت‌الاسلام اختری و از سوی دولت آقای زریبافان معاون رئیس‌جمهور در لبنان حاضر شدند. حضور هیأت ایرانی حضور چشمگیر و به‌جایی بود و ملاقات‌هایی با رهبر حزب‌ا... (سیدحسن نصرا...)، رئیس مجلس لبنان، وزیر امور خارجه و رهبر مارونی‌های لبنان صورت گرفت.

ما در این سفر پیام کتبی دکتر لاریجانی را تسلیم رئیس مجلس سوریه کردیم و در ارتباط با روابط دوجانبه و سفری که قراراست رئیس‌جمهور به لبنان داشته باشند نیز تبادل‌نظرهایی صورت گرفت، البته انتظار لبنانی‌ها این است که سفر رئیس‌جمهور ایران سفر کاری جدی با هدف ارتقای همکاری‌ها به خصوص در زمینه مسائل بازرگانی و اقتصادی باشد.

در مورد دیپلمات‌های ربوده شده نیز رایزنی‌هایی شد؟

بله، جلسه‌ای را مرکز خبرنگاران لبنانی در بیروت برگزارکردند که هیأت مجلس نیز در این جلسه حضور یافت و صحبت‌هایی در آن‌جا شد که نظر همه کشورها از جمله وزیر خارجه این بود که بالاخره رژیم صهیونیستی مسئول حال این افراد است و با توجه به اینکه عوامل این رژیم در لبنان این دیپلمات‌ها را ربوده و تحویل این رژیم دادند بنابراین مسئولیت حفظ جان آنها با رژیم اشغالگر قدس می‌باشد.

در مورد مسائل هسته‌ای و رأی ممتنع لبنان به قطعنامه نیز صحبتی شد؟

بله، با رئیس مجلس و وزیر امور خارجه کشور صحبتی در این زمینه شد و آنها هم رأی واقعی لبنان را رأی منفی به قطعنامه می‌دانستند و اعلام کردند تلاش زیادی هم انجام داده بودند که به نتیجه برسد و حتی در کابینه دولت لبنان نیز بحث مفصلی صورت‌گرفته و درگیری هم شده بود اما در نهایت اتفاقی افتاد که موجب عدم خرسندی این شخصیت‌ها نیز بود.

به عنوان سؤال آخر؛ آیا بحث بدحجابی و بی‌حجابی که اخیراً در جامعه مطرح شده است، در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی طرح شده است؟

آنچه مسلم است یکی از طرح‌هایی که آمریکایی‌ها با سرمایه‌گذاری گسترده خود صورت دادند طراحی فرهنگی با هدف ضدیت با ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است که نمود بارز آن درباره حجاب صورت گرفته است.

شبکه‌های ماهواره‌ای غرب، در این زمینه فعال هستند و باید گفت در اینکه بخش قابل‌توجهی از پدیده بدحجابی، سیاسی طراحی شده است تردیدی نیست، منتها برای علاج آن ثقل کار باید از نوع کار فرهنگی اما با اجرای قانون و مصوبه عفاف و حجاب باشد که شورای‌عالی انقلاب فرهنگی آن‌را اعلام خواهد کرد.

  • کد خبر : 23176
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار