خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/07/21 - 10:43
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نماینده اسفراین در مجلس:

روستاییان دغدغه راه دارند

**برخورداری از راه‌های آسفالته و مناسب یکی از دغدغه‌های جدی روستائیان است.

"هادی قوامی" نماینده مردم اسفراین در گفت وگو با نشریه ارمغان گفت: برخورداری از جاده مناسب به یکی از دغدغه‌های جدی روستاییان در سراسر کشور تبدیل شده و از جمله درخواست‌هایی است که روستاییان کشور از مسئولان دارند.

او با اشاره به تلاش‌های انجام شده در زمینه ایجاد و توسعه راه‌های روستایی افزود: جاده‌های ناهموار روستایی سبب می‌شود تا ساکنان این مناطق برای ترددهای ضروری به مراکز با دشواری‌های زیادی روبه‌رو شوند‌ و همین مشکل سبب می شود که دسترسی روستانشینان به امکانات اولیه و ضروری با دشواری‌های فراوانی روبه‌رو شود.

نماینده مردم اسفراین معتقد است؛ نامناسب بودن راه‌های روستایی هزینه حمل و نقل و رفت و آمد را برای روستاییان دوچندان کرده است و آنها متحمل هزینه‌های زیادی در این زمینه هستند تا آنجا که می‌توان گفت بسیاری از جمعیت روستانشین کشور از عهده تحمل این هزینه سنگین برنمی‌آیند.

او که به تازگی تلاش کرده تا اعتبار مورد نیاز برای راهسازی در 9 روستای حوزه انتخابیه‌اش را تأمین کند در این‌باره گفت: «این روستاها عبارتند از کلاته سنجر، کلاته آقازاده، آقچ بیش‌آباد، گسک قنبر باغی، دهک، ‌زنفت، امین‌آباد، گرمه‌خوش و کلاته- ابری تپه قاسم خان که بیشترین درخواست اهالی این روستاها حل مشکلات راه روستایی بوده و امیدوارم که بخشی از مشکلات مردم در این بخش حل شود.

قوامی در توضیح بیشتر درباره تأمین اعتبار گفت: در دیدار اخیری که با معاون راه‌های روستایی داشتیم اعتبار مورد نیاز برای آسفالت این راه‌ها را گرفته و به استان ابلاغ کردیم و در حال حاضر در مرحله انتخاب پیمانکار هستیم که انشاءالله این راه‌ها شروع شود.

او با اظهار امیدواری درباره اینکه بخشی از این راه‌ها تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد افزود: میزان راه مورد نیاز این روستاها با هم متفاوت است. برخی روستاها ممکن است تنها نیازمند ایجاد 2 کیلومتر راه آسفالت باشند در حالی که چند روستای دیگر ممکن است بین 7 تا 10 کیلومتر راه آسفالته نیاز داشته باشند و پیش‌بینی این است که مسیرهای کوتاهتر تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد و مسیرهای طولانی‌تر ممکن است تا سال بعد پروژه‌شان به اتمام برسد.

این روستاها برای اتصال به راه اصلی نیازمند ایجاد راه‌های آسفالت هستند و در واقع با ایجاد راه‌های جدید تمامی این 9 روستا از طریق جاده آسفالت به شاهراه اصلی متصل می‌شوند تا از این طریق به شهرها و به یکدیگر متصل شوند.

  • کد خبر : 29316
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار