خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1391/10/26 - 17:29
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در نشست امروز کمیسیون عمران مجلس تصویب شد:

روستاهای دارای جمعیت 3500 نفر به بالا شهر می شوند

نایب‌رئیس اول کمیسیون عمران مجلس در تشریح نشست امروز این کمیسیون گفت: در این جلسه با اصلاح ماده 4 قانون تقسیمات کشوری مقرر شد مرکز بخش‌ها با هر تعداد جمعیت و روستاهای با بیش از 3500 نفر جمعیت تبدیل به شهر شوند.


محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، اظهار داشت: در نشست عصر امروز (سه‌شنبه 26 دی) اصلاح ماده 4 قانون تقسیمات کشوری مصوب سال 1389 در دستور کار بود که به موجب آن مقرر شد مرکز بخش‌ها با هر تعداد جمعیت و روستاهای با بیش از 3500 نفر جمعیت تبدیل به شهر شوند.



نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: در قانون قبلی که مصوب سال 1372 بود آمده بود که روستاهای دارای بیش از 10 هزار نفر جمعیت به شهر ارتقا یابند، اما از آنجا که ماده 4 این قانون اصلاح نشده بود، دولتی‌ها بهانه‌ای یافته بودند تا آن را اجرا نکنند و از همین‌رو اعضای کمیسیون عمران تصمیم به اصلاح اصل ماده 4 این قانون گرفتند.



وی اصلاح قانون تعاونی جمهوری اسلامی ایران را دیگر دستور کار کمیسیون عمران عنوان و تصریح کرد: با اصلاحاتی که در برخی از بندهای این قانون انجام شد، 10 ماده این قانون در کمیسیون عمران به‌ عنوان کمیسیون فرعی تصویب شد.



نایب‌رئیس اول کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مقرر بود در نشست امروز این کمیسیون وزیر راه و شهرسازی به سوالات 3 تن از نمایندگان مجلس پاسخ دهد، گفت: علی نیکزاد در این جلسه حضور نیافت زیرا قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد و علی ایرانپور نماینده مردم مبارکه سوالات خود را پس گرفتند اما نادر قاضی‌پور مهلتی را برای پاسخگویی به وزیر داد./



پایان پیام

  • کد خبر : 93183
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار