خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1392/12/04 - 17:08
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
امروز در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس صورت گرفت:

رفع ایرادات شورای نگهبان از قانون احزاب و تشکل‌های سیاسی/ بررسی افزایش تعداد نمایندگان

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، گفت: رفع ایرادات شورای نگهبان از قانون احزاب و تشکل‌های سیاسی و بررسی اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه در جلسه امروز کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


امیر خجسته در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، از بررسی رفع ایرادات شورای نگهبان از قانون احزاب و تشکل‌های سیاسی و بررسی اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه در جلسه امروز( 4 اسفندماه) کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور خبر داد.



نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به دنبال اصلاح قانون احزاب و تشکل‌های سیاسی در کمیسیون، مواردی از مصوبات آن توسط شورای نگهبان محل ایراد واقع شده بود که در جلسه امروز این ایرادات رفع شد.



رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس نهم، اصلاحات مدنظر شورای نگهبان را بیشتر اصلاح عبارتی ارزیابی و تصریح کرد: همانطور که مجلس تصمیم بر حمایت از احزاب و تشکل‌های سیاسی دارد، شورای نگهبان نیز با نگرشی حمایتی این قانون را بررسی و اعلام‌نظر کرده است.



این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: امیدوارم با تصویب نهایی این قانون، وضعیت فعالیت احزاب تسهیل شده و امکان برخورداری احزاب از حقوقی همچون امکان پخش برنامه‌ها در صداوسیما فراهم شود.



خجسته ابراز امیدواری کرد این قانون در اسرع وقت جهت اجرایی شدن، مراحل قانونی خود را طی کند.



رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه و افزایش 20 نفر از نمایندگان را از دیگر برنامه کمیسیون عنوان کرد و گفت: یکی از برنامه‌های بسیار مهمی که در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس مورد بررسی قرار گرفته و از حساسیت بسیاری برخوردار است، اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه و افزایش 20 نفر به تعداد نمایندگان است.



نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس نهم، افزود: تعداد پیشنهادات رسیده به طرح مذکور قابل توجه بوده و کارگروهی ویژه در کمیسیون، مسئول رسیدگی به این موضوع تعیین شده است.



رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، همچنین با یادآوری اهمیت این طرح گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت خاص این طرح مقرر شد تا در دستور جلسات کمیسیون، رسیدگی به این طرح به صورت ثابت تا پایان رسیدگی در نظر گرفته شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 122601
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار