خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/09/11 - 14:23
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
بهمن محمدی:

رفع آلودگی هوای کلانشهر‌ها به برنامه‌ریزی بلندمدت نیاز دارد

**رفع مشکل آلودگی هوا در کلانشهرها نیاز به برنامه‌ریزی بلندمدت دارد که از حالا باید برای آن کاری کرد و در بررسی لایحه برنامه پنجم توسعه به مسئله محیط‌زیست و آلاینده‌ها توجه شده است.

بهمن محمدی نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان ضمن بیان این مطلب به روزنامه «نسل فردا» اصفهان، گفت: آلودگی هوای کلانشهرها یکباره حاصل نشده که اکنون بشود با سرعت آن را رفع کرد. به مرور زمان عوامل مختلف دست به دست هم داده‌اند تا موجب تمرکز جمعیت و صنایع شده و همه این مسائل در برخی نقاط کشور از جمله پایتخت کار را برای شهروندان دشوار کرده است. برطرف کردن این آلودگی محیط‌زیست به برنامه‌ریزی درازمدت نیاز دارد که باید از حالا برای آن فکری کرد و اکنون در مجلس این موارد در حال بررسی و اتمام است.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی ادامه داد: اصلاح خودروهایی که آلایندگی زیادی دارند، از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، رعایت استاندارد در تولید خودروهای جدید، خروج صنایع از شهرهای بزرگ و به طور کلی رعایت استانداردهای زیست‌محیطی موجب می‌شود که در آینده وضعیت بهبود یابد ولی قطعاً برای حل مشکل نمی‌توان راه‌حل سریع و صریح پیدا کرد مگر آنکه از شیوه‌های انضباطی استفاده کرد مثل جلوگیری از تردد خودروها در محدوده شهر یا مراکزی که درصد آلودگی بیشتری دارند تا در کوتاه‌مدت بتوان اندکی از حجم آلاینده‌ها کاست.

محمدی درباره طرح خروج اجباری کارمندان از تهران و حکم دیوان عدالت اداری کشور که این مسئله را خلاف قانون اعلام کرده بود نیز تصریح کرد: خروج کارمندان از تهران نباید اجباری باشد و اگر دیوان عدالت اداری در این زمینه حکم بدهد مجلس نیز وظیفه نظارتی خود را انجام می‌دهد ولی بهتر است این مسئله همراه با مشوق‌های لازم باشد، این راه درستی است و باید از آن حمایت کرد. در بررسی لایحه برنامه پنجم نیز برنامه‌هایی در نظر گرفته شده تا حتی‌الامکان کار به بخش‌خصوصی سپرده شود و جنبه تصدیگری دولت را کاهش دهد.

این عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان درباره خشکسالی نیز ابراز نگرانی کرد و گفت: مردم حوزه انتخابیه من؛ فریدن، فریدونشهر و چادگان به شدت دنبال آن هستند که وام کشاورزان خسارت دیده از خشکسالی تمدید شود و ما نیز به عنوان نمایندگان مردم آن را پیگیری می‌کنیم. امیدواریم زمینه‌ای فراهم شود تا کشاورزان عزیز منطقه از آن سود ببرند که البته هنوز این مسئله اتفاق نیفتاده است.

  • کد خبر : 32778
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار