خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/24 - 19:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
جعفری از مصوبات کمیسیون فرهنگی خبر داد:

رسیدگی به مسائل حاشیه‌ای و راهکار برای افزایش مدت حقوق مولفان

**دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این مطلب که حدود 2 ساعت از وقت کمیسیون به بحث در رابطه با مسائل حاشیه‌ای گذشت، گفت: کمیسیون به بررسی راهکاری برای افزایش زمان حقوق مولفان پرداخت که مورد تایید شورای نگهبان قرار نگرفته بود.

"بهروز جعفری" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اظهار داشت: بحث درمورد همایش ایرانیان خارج از کشور و مسائل مربوط به آن، مسئله طرح وزارت ارشاد به نام "اذان تا اذان" برای سینماها در ماه مبارک رمضان و بررسی اظهارات یکی از خوانندگان موسیقی سنتی و حمایت کمیسیون از صدا و سیما به دلیل منع پخش آثار ایشان خلاصه‌ای از مسائل حاشیه‌ای بود که مورد بحث قرار گرفت.

وی به مخالفت کمیسیون با طرح "اذان تا اذان" اشاره کرد و افزود: بیشتر اعضا با ادامه اجرای این طرح به دلیل غیر قابل کنترل بودن برخی بی‌نظمی‌ها مخالفت دارند و قرار است با معاون حقوقی وزارت ارشاد در این رابطه صحبت کنیم.

جعفری همچنین در رابطه با بررسی طرح یک فوریتی اصلاح ماده (12) طرح حقوق مولفان که مورد تایید شورای نگهبان قرار نگرفت، گفت: ما راحل‌هایی از جمله رساندن این حق به 50 سال را برای ارائه مورد بررسی قرار دادیم که امیدواریم این طرح به تصویب برسد.

پیش از این طرح حقوق مؤلفان و مصنفان و هنرمندان برای مدت مدام‌العمر به شورای نگهبان فرستاده شد که مورد تایید این شورا قرار نگرفت. در حال حاضر مدت زمان حقوق مولفان 30 سال است.

  • کد خبر : 25003
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار