خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/07/05 - 17:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
جلسه کمیسیون قضایی با حضور لاریجانی

رسیدگی به جرائم مواد مخدر در صلاحیت دادگاه انقلاب باقی ماند

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از بررسی مجدد وظایف دادگاه انقلاب در لایحه تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری در جلسه امروز کمیسیون خبر داد و گفت: رسیدگی به جرائم مواد مخدر در این لایحه در صلاحیت دادگاه انقلاب باقی ماند.


موسی قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی خانه ملت www.icana.ir  از حضور "علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی و مصطفی محمد نجار وزیر کشور و اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی کشور در جلسه امروز کمیسیون قضایی و حقوقی خبر داد و گفت: در این جلسه مسئولیت رسیدگی به جرائم مواد مخدر در لایحه تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مجددا به دادگاه انقلاب محول شد.



نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در لایحه تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری درباره دادگاه انقلاب و صلاحیت رسیدگی به جرائم در این دادگاه ، تغییراتی اعمال شده بود مبنی بر اینکه دادگاه انقلاب را یک شعبه از دادگاه کیفری قرار داده بودیم، بدین ترتیب باید جرائم مواد مخدر در دادگستری ونه در دادگاه انقلاب بررسی شود.



وی افزود: نیروی انتظامی و وزارت کشور نسبت به این مساله اعتراضاتی داشتند و با ارسال نامه‌ای به رئیس مجلس خواستار تجدید نظر در این ماده لایحه بودند.



نماینده مردم در مجلس بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون قضایی و حقوقی، درباره تصمیمی که برای صلاحیت دادگاه انقلاب گرفته شده بود تجدیدنظر شد و دادگاه انقلاب همچنان به وظایف قبلی خود ادامه می‌دهد و رسیدگی به جرائم مواد مخدر هم در صلاحیت این دادگاه باقی خواهد ماند.

  • کد خبر : 59473
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم