خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/09/04 - 13:34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
بابایی خبر داد:

رای مثبت کمیسیون اجتماعی به استفساریه برخورداری بازنشستگان شاغل در مناطق عملیاتی از مزایای قانون جامع ایثارگران

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از رای مثبت کمیسیون اجتماعی به استفساریه بند (ج) ماده (112) قانون برنامه ششم در خصوص برخورداری بازنشستگان شاغل در مناطق عملیاتی از مزایای قانون جامع ایثارگران خبر داد.

علی بابایی کارنامی در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در بیان دستورکار نشست  امروز (سه‌شنبه 4 آذرماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت دستور کار اول کمیسیون اجتماعی ادامه بررسی جزئیات طرح مدیریت تعارض منافع بود که نمایندگان نظرات موافق و مخالف خودشان را در این خصوص بیان کرده و سپس  3 بند دیگر از این طرح و مواد 4 الی 5 آن تصویب شد.



نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:دستور کار دوم کمیسیون اجتماعی مجلس تعیین تکلیف استفساریه بند «ج» ماده 112 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران بود که مورد بررسی و ارزیابی نمایندگان قرار گرفت. در این استفساریه آمده است که آیا منظور از شاغلان مناطق عملیاتی دفاع مقدس موضوع بند «ج» ماده (112) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب  14/12/1395، شاغلانی هستند که در طول دوران دفاع مقدس (از 31/6/1359 تا 27/4/1367) در آن مناطق مشغول به کار بوده و همچنین افرادی که در حال حاضر نیز در مناطق جنگی مشغول به فعالیت هستند، که پاسخ کمیسیون به آن آری بود.



سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: استفساریه بند «ج» ماده (112) قانون برنامه ششم هم شامل شاغلان دفاع مقدس و هم شاغلان فعلی در مناطق جنگی می‌شود و باید برای هر دو گروه اجرا شود. معتقدیم با اجرای این بند دغدغه افرادی که در دوران دفاع مقدس در منطق جنگی حضور داشته اند نیز رفع می‌شود. /



پایان پیام

  • کد خبر : 308706
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار