خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/08/01 - 18:17
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سلیمی خبر داد

راه‌آهن تهران - اصفهان از دلیجان خواهد گذشت

**نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی به ملاقات خود با وزیر راه‌وترابری اشاره کرد و گفت: در این ملاقات مژده بزرگی از وزیر گرفتیم مبنی بر اینکه ایستگاه راه‌آهن تهران - اصفهان از دلیجان عبور خواهدکرد و پروژه سرعت خوبی گرفته است.

"علیرضا سلیمی" در گفتگو با نشریه وقایع استان مرکزی با اشاره به مشکلات صنایع در حوزه انتخابی خود گفت: ملاقاتی با وزیر صنایع داشتم که در خصوص این مشکلات صحبت شد و وزیر قول داد هرچه سریع‌تر مشکلات صنایع در محلات و دلیجان رفع شده و به طور ویژه به این بخش پرداخته شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان افزود: مهم‌ترین مشکل صنایع، نقدینگی است و سیستم بانکی در این خصوص روان عمل نمی‌کند و بسیاری از صاحبان صنایع در بخش تأمین نقدینگی با مشکل جدی مواجه هستند که طی پیگیری‌ها، وزیر دستورهایی داده‌اند  تا در حوزه انتخابی این موضوع رفع شود.

وی افزود: همچنین در خصوص باند دوم جاده نراق - دلیجان، جاده دلیجان به نخجیروان و آب گرم محلات در حد فاصل دو روستا و در خصوص سایر راه‌های روستایی بحث‌هایی مطرح شد تا عملیات اجرایی آنها تسریع شود.

سلیمی افزود: طی پیگیری‌ها از وزیر نفت نیز، خط 24 انتقال گاز از منطقه عبور خواهد کرد و تا 70 سال آینده مشکل گاز محلات و دلیجان و خمین برطرف خواهد شد.

سلیمی اضافه‌کرد: این طرح تا دو ماه آینده اجرایی خواهد شد و جابه‌جایی خطوط انتقال گاز از کمربندی شهر نراق صورت خواهد گرفت.

نماینده مردم محلات و دلیجان خاطرنشان کرد: مصوبه ترانزیت گاز در این حوزه 5 میلیارد تومان بود که تاکنون 5/3 میلیارد آن تخصیص یافته و 5/1 میلیارد آن برای توسعه و عمران بخش گاز باقی‌مانده است.

 سلیمی تصریح کرد: در خصوص تکمیل فنی‌وحرفه‌ای دلیجان که بیش از یک میلیون تومان برای تکمیل و تجهیز کارگاه‌ها نیاز دارد نیز پیگیری‌های لازم را انجام دادیم.

وی افزود: ملاقاتی با رئیس بهزیستی داشتیم که قرار شد 10 خانه برای مستمندان و کمک‌های موردی در محلات و دلیجان اختصاص یابد و برای کمک به جهیزیه مستمندان نیز کمک‌هایی کردند. نماینده مردم محلات و دلیجان خبرداد: به زودی جشنواره‌سنگ را در محلات خواهیم داشت که بزرگ‌ترین واقعه در بخش سنگ و معدن در کشور خواهد بود که معدنکاران و وزیر صنایع در آن حضور جدی خواهند داشت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به ضرورت ایجاد بانک سؤالات آزمون‌های علمی در کشور گفت: بانک سؤالات دامنه بسیاری از تخلفات آزمون‌ها در سراسر کشور را کاهش می‌دهد.

علیرضا سلیمی گفت که در آینده نزدیک یک بانک سؤالات در کشور ایجاد خواهد شد.

وی به استاندارد نبودن سؤالات آزمون‌ها در کشور اشاره و تصریح‌کرد: حدود 4 میلیارد سؤال در کشور وجود دارد که تعداد زیادی از این سؤالات استاندارد نیست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه استاندارد‌سازی سؤالات کار سختی است و باید آزمون‌های مختلفی گرفته شود تا بتواند معلومات پرسش شونده را دقیقاً مشخص کند، متذکر شد: بسیاری از اساتید کشور از نظر علمی خبره هستند اما قدرت طرح سؤال ندارند.

وی در عین حال به راه‌اندازی بانک سؤالات در کشور اشاره و اضافه‌کرد: در آزمون گذشته دستیاری پزشکی 2 سؤال اشتباه وجود داشت، همچنین در 2 سؤال 2 گزینه صحیح بوده است و این در حالی است که اگر سؤالات استاندارد بود این مشکل به وجود نمی‌آمد.

سلیمی ایجاد بانک سؤالات در کشور را عاملی در جلوگیری از تخلفات آزمون‌ها دانست و خاطر‌نشان‌کرد: در آزمون پذیرش معلمان و همچنین کنکور نیز اگر سؤالات مشخص و استاندارد بود کسی نمی‌توانست تخلف کند.

علیرضا سلیمی در مراسم کلنگ‌زنی هتل چهار ستاره نسیم صبای محلات اظهار داشت: مسئولان کشور تلاش دارند که اقتصاد را از وابستگی به نفت دور کرده و به بخش‌های دیگر از جمله صنعت گردشگری و توریسم سوق دهند.

وی تصریح کرد: شهرستان محلات با وجود جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوان یکی از قطب‌های مهم گردشگری کشور است و از این روی ضروری است که به این شهر زیبا توجه شود.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کلنگ‌زنی این پروژه خاطرنشان ساخت: با احداث و راه‌اندازی این پروژه توسط بخش خصوصی، محلات دارای دو هتل دو ستاره و در مجموع چهار هتل خواهد بود.

سلیمی اظهار داشت: امروز تمام مسئولان باید تلاش کنند تا بتوانند بخش نوپای خصوصی را وارد صنعت و اقتصاد کنند چراکه نتیجه این مهم رشد و توسعه همه جانبه کشور خواهد بود.

سلیمی، نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با حضور در دانشگاه اراک طی نشستی با سرپرست دانشگاه اراک ضمن ابراز خرسندی از انتخاب "رضا صادقی" به عنوان رئیس دانشگاه اراک، این اقدام را بسیار مناسب و شایسته دانست وابراز امیدواری کرد با حضور مدیری ولایی، اصولگرا و پرتلاش شاهد رشد و توسعه روز افزون دانشگاه اراک خواهیم بود.

نماینده مردم محلات و دلیجان بر ضرورت توجه جدی‌تر به بخش پژوهش و ایجاد پژوهشگاه تخصصی در استان تأکید کرده و بیان داشت: می‌بایست از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل برای ارتقای آموزش عالی استان بهره گیریم.

  • کد خبر : 29898
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار