خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/31 - 11:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
یادداشتی از مهرداد بائوج لاهوتی

راهکارهایی برای خانه دار شدن جوانان

**در طرح مساله مسکن و یافتن راه‌حلی برای آن، اجرایی کردن پروژه مسکن مهر یک اقدام درست و بجا بود اما از آنجایی که تاکنون حجم تقاضا در این زمینه از عرضه‌های صورت گرفته پیشی گرفته، اتمام یک میلیون واحد مسکونی و ارائه آن در این طرح هم نمی‌تواند راه‌حلی برای این مشکل باشد، برای حل این معضل باید به صورت ریشه‌ای اقدام کرد و اولین گام در این زمینه آن است که بدانیم هم‌اکنون در این زمینه کجا هستیم و به کجا می‌خواهیم برویم.

"مهرداد بائوج لاهوتی" نماینده مردم لنگرود در یادداشتی که روزنامه گلچین امروز آن را منتشر کرد به بررسی مشکلات جوانان و مساله مسکن در جامعه پرداخته است.

با توجه به حجم ازدواج‌هایی که سالانه صورت می‌گیرد و میزان عقب‌ماندگی در زمینه تأمین مسکن اگر نتوانیم واحدهای پیش‌بینی شده در این زمینه را به موقع تأمین کنیم علاوه بر افزودن بر بار تقاضا  انحراف قیمت در زمینه مسکن مشاهده خواهد شد. از طرفی از آنجایی که آینده این حوزه به دلیل تصمیمات گوناگون همچنان در هاله‌ای از ابهام است کمتر سرمایه‌گذاری تمایل به حضور در آن را دارد و همراستا با این مساله کمبود تسهیلات یادشده برای خرید و ساخت مسکن در کنار این مشکلات عاملی شده تا نتوانیم به اهداف پیش‌بینی شده در این زمینه دست یابیم.

به عبارت دیگر اگر می‌خواهیم مشکل مسکن و خانه‌دار شدن مردم را به شکل ریشه‌ای حل کنیم قبل از هر چیز باید به دنبال بخش خصوصی برویم و زمینه را به گونه‌ای فراهم کنیم که این نهاد تمایل به سرمایه‌گذاری و حضور در این پروژه‌ها را داشته باشد.

 پس از این اقدام باید شرایطی را مهیا کرد که توان تسهیلات‌دهی بانک‌ها برای مسکن افزایش یابد چرا که رقم 25 تا 30 میلیون کنونی پاسخگوی این بازار نیست.

در گام سوم نیز باید به سمت صنعتی‌سازی در مسکن حرکت کنیم، حرکتی که تا پیش از این در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته عملیاتی شده و نتایج خوبی را نیز به بار آورده است.

 

  • کد خبر : 27889
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار