خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/12/16 - 17:58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عماد حسینی:

رابط مالی وزارت نفت در لایحه بودجه 90 تعریف نشده است

سخنگوی کمیسیون انرژی تأکید کرد: یکی از مشکلات لایحه بودجه سال 90 کل کشور تعریف نشدن رابطه مالی برای وزارت نفت است.


"سید عماد حسینی" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت(www.icana.ir)  تصریح کرد: با وجود اینکه در بودجه سال 89، رابط مالی برای نفت و انرژی تعریف شد، لایحه بودجه سال آینده فاقد این رابطه است.



نماینده مردم قروه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در برنامه پنجم توسعه رابطه مالی انرژی 10 درصد اعلام شد با این حال اعضای کمیسیون انرژی انتظار داشتند در لایحه بودجه سال آینده ردیف بودجه‌ای علاوه بر 10 درصد برنامه تعریف شود.



به گفته این نماینده، اعضای کمیسیون انرژی در نظر دارند پیشنهاد تعریف رابطه مالی با اهداف تولید صیانتی، پارس جنوبی و جمع‌آوری را در لایحه بودجه لحاظ کنند.



نماینده مردم قروه با بیان اینکه کمیسیون انرژی مسئولیت رسیدگی به سه بند 12، 13 و 30 از ماده واحده لایحه بودجه سال 90 کل کشور را بر عهده داشت، گفت: پیشنهاد نمایندگان در زمینه رابط مالی وزارت نفت در کمیسیون در حال بررسی است و فردا گزارش نهایی این بخش از لایحه تدوین و تنظیم می‌شود.



سخنگوی کمیسیون انرژی گفت: اعضای این کمیسیون فردا (17 اسفند) از ساعت 7 تا قبل از شروع صحن علنی و در نوبت عصر با دستور کار رسیدگی به پیشنهادها و جمع‌بندی گزارش بخش انرژی بودجه سال آینده تشکیل جلسه می‌دهد.



رابطه مالی حلال اختلاف دولت و زوارت نفت



همچنین "مؤید حسینی صدر" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، درباره رابط مالی وزارت نفت توضیح داد: در لایحه بودجه سال 90 باید سهم وزارت نفت و دولت از درآمد حاصل از فروش نفت مشخص شود تا اختلاف این دو دستگاه اجرایی بر طرف شود.



نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون برنامه پنجم توسعه رابطه مالی یا به عبارتی سهم وزارت نفت برای صیانت از چاه‌های نفت 10 درصد تعریف شده، اما نظر نمایندگان برای تعریف رابط مالی وزارت تعریف سهم وزارت و دولت از فروش نفت است.



به گفته این نماینده، قانون برنامه پنجم توسعه10 درصد از درآمد حاصل از فروش نفت را برای کمک و صیانت از چاه‌های نفت کشور اختصاص داده است.

  • کد خبر : 40146
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار