خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1392/07/16 - 18:23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در گفتگو با خانه ملت مطرح شد:

دولت مکلف به پرداخت 100 میلیارد تومان سهم مدارس شد/ نظر کمیسیون آموزش درباره توفیقی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به موضوعات مورد بحث در کمیسیون متبوع خود گفت: دولت مکلف شد از بودجه پیش بینی شده برای وزارت آموزش و پرورش 100 میلیارد تومان برای تجهیز مدارس به سیستم گرمایشی تا فردا پرداخت کند.


قاسم جعفری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، افزود: امروز سه‌شنبه(16 مهر) بحث تجهیز مدارس به سیستم گرمایشی با حضور مسئولان آموزش کشور مطرح شد که در نهایت مقرر شد خزانه تا فردا 100 میلیارد تومان برای این مهم به حساب وزارت آموزش و پرورش بریزد.



نماینده مردم بجنورد، جاجرم، مانه، سملقان و گرمه در مجلس شورای اسلامی، به حضور جعفر توفیقی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در کمیسیون متبوع خود اشاره کرد و افزود: ابتدا قرار بود بحث‌های جاری دانشگاه با توجه به شروع سال تحصیلی همچون  بحث عدالت آموزشی، تعامل با مجلس مورد بررسی قرار بگیرد اما چون وی به جهت معرفی برنامه‌های خود در کمیسیون حاضر شده بود، خود به خود بحث‌های سیاسی مطرح شد.



وی ادامه داد: سخنرانی معروف سرپرست کنونی وزارت علوم در 26 خرداد سال 88  که در آن‌جا بحث تقلب را مطرح کردند از مباحثی بود که از سوی یکی از نمایندگان مطرح شد و جواب توفیقی این بود که سخنرانی قبل از 29 خرداد و فرمایش رهبری بوده و پس از آن زمان دیگر هیچ سخنرانی صورت نگرفته است.



این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه سایر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس سایر موارد از جمله سیاسی بودن یا نبودن را در خطاب به توفیقی مطرح کردند، افزود: قبل از هرچیزی باید دانست کسی که در حوادث سال 88 شرکت داشته شخصیتی سیاسی است.



جعفری ادامه داد: کسی که به عنوان وزیر معرفی می‌شود ناخواسته باید فردی سیاسی برای کشور باشد پس حرف‌های سرپرست کنونی وزارت علوم صحیح نیست.



وی با یادآوری بخش دیگری از مباحثی که در حضور سرپرست کنونی وزارت علوم مطرح شد، گفت: عزل و نصب‌هایی که در بدنه برخی دانشگاه‌ها صورت گرفته سبقه سیاسی داشته که از سوی برخی نمایندگان مورد انتقاد شدید قرار گرفت.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: با توجه به نکاتی که توفیقی مطرح کرد در ابعاد علمی و سبک مدیریتی نسبتا کمیسیون قانع شد اما در موضع‌گیری‌های سیاسی نظر کمیسیون همچنان منفی است./



پایان پیام

  • کد خبر : 112505
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار