خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/26 - 17:51
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
رحیمی:

دولت طرح تامین آتیه مهر را تبدیل به قانون کند

**نماینده مردم خرم آباد و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس معتقد است برای اجرای مطمئن تر طرح تامین آتیه مهر فرزندان، دولت بهتر است این تصمیم خود را در قالب لایحه به مجلس بدهد و تبدیل به قانون کند.

"رضا رحیمی نسب" در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت اظهار داشت: طرح تامین آتیه فرزندان، طرح مناسبی است اما اجرای این طرح از این جهت که ردیف اعتباری اش مشخص نیست جای تردید دارد.

وی با اشاره به تجربه کشورهایی مثل مالزی یا اندونزی که در بدو تولد نوزاد، مبلغی را جهت تشرفش به حج اختصاص می دهند اظهار داشت: مناسب است برنامه ریزی دقیق تر و مطالعات کارشناسانه تری در این زمینه صورت گیرد.

 نماینده مردم خرم آباد با ابراز نگرانی از اینکه با تغییر دولت ها، طرحی که در این دولت شروع شده است، متوقف شود، از رئیس جمهوری خواست این طرح را در قالب لایحه ای از مسیر مجلس عبور دهد و به صورت قانون درآورد.

مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی که اخیرا درباره این طرح منتشر کرد نوشت: بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌دهد طرح تامین آتیه فاقد قانونی مصوب است و صرف داشتن اعتبار در بودجه سالیانه کشور مجوزی برای پرداخت بابت این طرح محسوب نمی‌شود. طبق این بررسی اجرای طرح تنها در سال جاری با کسری حداقل 8 هزار میلیارد ریالی روبرو خواهد بود.

  • کد خبر : 25152
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار