خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/24 - 18:58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
بختیاری با انتقاد از دولت برای عدم اجرای تعهدهای عمرانی:

دولت درباره مصرف اعتبار بخش عمران شفاف‌سازی کند

**عضو کمیسیون عمران با بیان این که وزارت کشور به تعهدهای خود در سال گذشته و امسال عمل نکرده است، گفت: دولت موظف است تا پیش از تصویب برنامه بودجه سال 90، درباره اعتبارات بخش عمران و نحوه مصرف آن شفاف سازی کند.

"محمدتقی بختیاری" در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت با یادآوری امتناع دولت از پرداخت اعتبار دو میلیارد تومانی مصوب مجلس به مترو، گفت: وزیر کشور در باره علت پرداخت نکردن این اعتبار، پاسخ قانع کننده ای به نمایندگان نداده و مسئولان مافوق را در صلاحیت پاسخ گویی به این سئوال معرفی کرده است.

وی ادامه داد: دولت باید در حدود 20 درصد از سهم بودجه عمومی را  برای تأمین هزینه های بخش عمرانی شهرها و روستاهای کشور به شهرداری ها و دهیاری ها واگذار می کرد که هنوز این اعتبار به حساب شهرداری ها و دهیاری ها واریز نشده است.

بختیاری، افزایش مشکلات شهرداری ها و دهیاری ها را همراه با بی اعتنایی دولت به این مشکلات، زمینه ساز نارضایتی مردم از مسئولان اجرایی کشور اعلام کرد.

وضعیت بهداشتی و سلامت مردم نگران کننده است

نماینده مردم بافت با اعلام ارائه گزارش مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور درباره عملکرد آب و فاضلاب روستایی کشور،  تصریح کرد: وضعیت بهداشت و سلامت مردم در بسیاری از روستاها و شهرهای کم آب کشور نگران کننده است و باید هر چه زودتر در این باره تدبیری اندیشیده شود.

وی با بیان این که هم اکنون آبرسانی به بسیاری از شهرها و روستاهای کشوربه صورت ماهانه یک بار و با تانکر انجام می شود، گفت: در استان کرمان آبرسانی به بیش از 1200 شهر و روستا با تانکر انجام می گیرد و این درحالی است که وضعیت دیگر استان ها از جمله استان سیستان و بلوچستان نیز بهتر از آن نیست.

وی همچنین از مدیریت مالی کشور انتقاد کرد و افزود: ضعف در مدیریت مالی کشور و عدم تقسیم عادلانه و صحیح اعتبارات عمرانی، مهمترین علت های بروز مشکلات آبرسانی به مناطق محروم و کم آب است.

بختیاری ادامه داد: عدم پرداخت اعتبار لازم برای آبرسانی سالم به شهرها و روستاهای کشور در حالی صورت می گیرد که کمیسیون عمران مجلس حتی در مورد تصویب اعتبار برای آبرسانی به مناطق کم آب کشور تردید دارد.

  • کد خبر : 37967
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار