خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/02/04 - 15:34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
ترابی:

دولت باید پرداخت بخشی از هزینه بیمه زنان خانه‌دار را متقبل شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اجرایی شدن بیمه زنان خانه‌دار را در صورت تقبل پرداخت بخشی از هزینه آن از سوی دولت امکان‌پذیر دانست.


"نصرالله ترابی قهفرحی"  در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت (www. icana.ir)، تصریح کرد: دولت باید برای اجرایی شدن بیمه زنان خانه‌دار، این موضوع را تنها در قالب لایحه به مجلس ارائه کند.



وی با اشاره به اظهارات وزیر "صادق محصولی" وزیر رفاه و تامین اجتماعی که اجرای بیمه زنان خانه‌دار را نیازمند مصوبه مجلس دانسته بود، تصریح کرد: مصوبه مجلس در صورتی ضمانت اجرایی پیدا می‌کند که منابع مالی اجرای مصوبه از سوی دولت تعیین و تامین شده باشد.



ترابی با بیان اینکه زنان خانه‌دار در حال حاضر اگر بخواهند بیمه شوند باید هم سهم کارفرما و هم کارگر را با هم به صورت یکجا پرداخت کنند؛ تصریح کرد: یک زن خانه‌دار چگونه و از چه محلی می‌تواند ماهی 900 هزار ریال برای بیمه خانه‌داری خود بپردازد.



وی تاکید کرد: تا هنگامی که منابع مالی طرح بیمه زنان خانه‌دار در بودجه لحاظ و دولت سهمی از آن را متقبل نشود،  این موضوع قابلیت اجرایی نخواهد یافت.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر هنگامی که افرادی از مخابرات، صنایع دستی، کارگران ساختمانی بیمه می‌شوند به طور معمول دولت بخشی از سهم بیمه آنها را می‌پردازد، همین موضوع باید برای زنان خانه‌دار نیز در نظر گرفته شود.

  • کد خبر : 44599
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار