خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/28 - 16:04
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
علیخانی :

دولت اتوبان موازی از تهران به قزوین احداث کند

**عضو فراکسیون اقلیت مجلس با تأکید بر رفع مشکل اتوبان تهران- قزوین گفت: دولت باید برای اتوبان موازی از تهران به قزوین برنامه‌ریزی کند و همچنین متروی تهران را به قزوین وصل کند.

"قدرت‌الله علیخانی" نماینده قزوین،آبیک و البرز در مجلس در گفت‌وگو با نشریه ولایت با اشاره به مشکلات استان قزوین گفت: احداث بیمارستان 200 تختخوابی قزوین در زمان سیدمحمد خاتمی رئیس‌جمهور سابق مصوب شد و در حال حاضر تکمیل شده و محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور در اردیبهشت سال گذشته در سفری به استان قزوین مصوب کرد که چارت تشکیلاتی آن تعیین شود.

وی با بیان اینکه این بیمارستان برای شروع به کار 200 نیرو می‌خواهد، گفت: بعد از یکسال و چند ماه از دستور رئیس‌جمهور هنوز فروزنده معاون توسعه رئیس‌جمهور این دستور را نپذیرفته و زیر بار آن نمی‌رود.

نماینده قزوین تأکید کرد: اینجانب به عنوان نماینده مردم بارها در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام دادم و حتی به رئیس‌جمهور تذکر دادم و از وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی نیز سؤال کردم.

علیخانی با اشاره به جلسه روز شنبه 23 مرداد خود با وزیر بهداشت و درمان گفت: وزیر اعلام کرد که ما در حال حاضر 11هزار و 400 تخت بیمارستانی آماده برای تجهیز داریم که به 17هزارو500 نیرو نیاز است و دولت باید مجوز جذب این میزان نیرو را بدهد. همچنین در حال حاضر حدود هشت هزار پست بلاتصدی وجود دارد.

وی گفت: همچنین وزیر اعلام داشت که 12هزارو500 نفر نیز برای مراکز درمانی شهرها و روستا نیاز داریم که جمعاً حدود 30هزار نیرو برای بیمارستان‌های کشور نیاز است.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس با انتقاد از فروزنده معاون توسعه رئیس‌جمهور گفت: متأسفانه مشکل بیمارستان قزوین حل نشده و در این زمینه هیچ ترتیب اثری داده نشد.

«علیخانی» مشکل کارگران زحمتکش را یکی دیگر از معضلات استان قزوین ذکر کرد و گفت: برخی از کارگران بین پنج تا هشت ماه حقوق نگرفتند و تعدادی از کارخانه‌ها نیز خود به خود تعطیل شدند و به بهانه‌های مختلف کارگران را اخراج و یا بازنشسته کردند.

وی اتوبان تهران - کرج - قزوین را یکی دیگر از معضلات مردم قزوین برشمرد و گفت: این اتوبان یک شاهراه محسوب می‌شود که تردد کل غرب کشور و بخشی از شمال ایران از این مسیر انجام می‌شود. این اتوبان مربوط به دوران قبل از انقلاب است و در حال حاضر کشش این همه مسافر و ترافیک را ندارد.

نماینده قزوین گفت: بعد از پایان هر تعطیلات از مسیر قزوین به سمت کرج و تهران و همچنین در روزهای عادی و اداری حدود 2میلیون نفر در این جاده به سمت تهران تردد می‌کنند که مسیر 40 کیلومتری کرج تا تهران به دلیل ترافیک بیش از حد 2 ساعت طول می‌کشد. همچنین در عصرها هنگام برگشت از تهران به کرج 4 ساعت وقت می‌برد.

«علیخانی» با بیان اینکه متأسفانه در این جاده از بعدازظهر تا ساعت 12 شب ترافیک سنگینی وجود دارد، گفت: رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور پنج ماه پیش اعلام کرد که برای رفع این معضل تصمیم دارند که اتوبان همت را به کرج وصل کنند و قول داد که سال آینده این اتوبان افتتاح شود اما با گذشت بیش از پنج ماه هنوز هیچ اقدامی نشده است.

وی افزود: وزیر راه اعلام کرد که در مسیر این جاده موانع زیادی وجود دارد از جمله‌اینکه ارتش و نیروهای مسلح در این مسیر زمین وپادگان‌هایی دارند که نمی‌توان این جاده را احداث کرد.
عضو فراکسیون اقلیت مجلس خطاب به وزیر راه گفت: این نشانه ناتوانی شماست همانطوری‌که اتوبان‌هایی در تهران همچون اتوبان شهید بابایی و دیگر اتوبان‌ها از وسط پادگان‌ها عبور کرد، شما باید این مسیر را باز کنید.

«علیخانی» تأکید کرد: دولت باید اتوبانی موازی از تهران به قزوین برنامه‌ریزی کند و در حال حاضر که راه‌اندازی متروی تهران تا هشتگرد مصوب شده از هشتگرد تا قزوین 70 کیلومتر است و دولت باید متروی تهران را به قزوین برساند.

وی با اشاره به تعطیلات 25 روزه مجلس از 30 تیر تا 24 مرداد گفت: در طول این مدت در مناطق مختلف حوزه انتخابیه‌‌ام حضور یافته و با مردم گفت‌وگو کردم از جمله در شهر الموت مشکلات زیادی را مشاهده کردم که یکی از این مشکلات وام دولت به زلزله زدگان بود که در آن زمان 3 تا 4 میلیون به مردم وام داده شد اما در حال حاضر دولت فشار بیش از حد وارد می‌کند که این وام‌ها باز پس گرفته شود که مردم توان پرداخت این وام‌ها را ندارند.

عضو فراکسیون اقلیت نداشتن جاده مناسب و آب کشاورزی و شرب را از دیگر مشکلات مردم قزوین ذکر کرد و گفت: جاده قزوین به مرکز بخش رازنیا اصلاً قابل استفاده نیست و مردم از این جاده شاکی هستند.

  • کد خبر : 25353
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار