خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/29 - 15:00
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سیدمحمدجواد ابطحی:

دولت، مخالف برداشت از صندوق ذخیره ارزی است

**نماینده خمینی‌شهر در مجلس گفت: نظر رئیس‌جمهور این است که مصوبه مجلس درباره تخصیص بودجه برای مترو از صندوق ذخیره ارزی بدون نظر دولت تصویب شد و برداشت از صندوق ذخیره ارزی در شرایط کنونی، باتوجه به تحریم کشور، اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها و قیمت نفت به صلاح مملکت نیست.

"سیدمحمدجواد ابطحی" نماینده خمینی شهر گفت: رئیس‌جمهور معتقد است که تجهیز مترو و تأمین بودجه آن باید از طریق فاینانس انجام می‌شد و دولت را بدهکار می‌کردند تا در عرض 5 یا 6 سال آینده آن را پرداخت می‌کرد. دولت مخالف برداشت از صندوق ذخیره ارزی بود و همچنان هم مخالف است اما معنای آن این نیست که مصوبه را اجرا نمی‌کند.

وی افزود: درباره برداشت از صندوق ذخیره من هم مخالفم اما وقتی مصوب شد باید اجرا شود. ما در این موضوع بحث داریم که این برداشت کار درستی نیست اما در مجلس اکثریت رأی دادند و رئیس مجلس نیز ابلاغ کردند و باید اجرا شود. به نظر می‌رسد این مشکلی نیست که حل نشود اما برای وحدت دولت و مجلس باید صحبت‌های مقام معظم رهبری را ملاک قرار داد. ایشان در چند سال اخیر و دیدار با نمایندگان، مسائل بسیار خوبی در رابطه با کمک به دولت مطرح کردند که نباید در بررسی لوایحی که دولت ارائه می‌کند، تأخیر کرد. باید در سطح میدانی به دولت کمک نمود.

این نماینده مجلس اظهار داشت: متأسفانه بعضی از دوستان ما بخشی از پیام رهبری را می‌گیرند و به بقیه‌اش توجه نمی‌کنند. جایی که به نفع خودشان است تبلیغ می‌کنند و جای دیگر که به نفعشان نیست اینگونه عمل نمی‌کنند. راه وحدت خیلی روشن است. مجلس باید از تصویب طرح‌هایی که کارشناسی نشده است و به نوعی به مردم فشار وارد می‌کند و دست و پای دولت را هم می‌بندد خودداری کند. دولت هم باید تعامل بیشتری با کمیسیون‌ها داشته باشد و کارشناسان خود را فعال‌تر کند. گاهی اوقات می‌بینیم که وزیر یا معاون مربوطه نمی‌آید و کسی حضور دارد که اشراف به کمیسیون ندارد.

ابطحی گفت: بنده بارها به رئیس‌جمهور گفته‌ام که نقش معاون پارلمانی بسیار مهم است. متأسفانه وزرا به این امر توجه ندارند که افرادی با ارتباطات سالم و قوی را به عنوان معاون پارلمانی منصوب کنند و گاه دیده می‌شود که حالتی رفاقتی و جناحی پیش می‌آید. باید در ماه رمضان، و همه ایام سال، خدا را در نظر گرفت تا همه مشکلات حل شود.

  • کد خبر : 25377
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار