خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/09/11 - 13:30
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نماینده مردم سمیرم:

دلیل آلودگی هوای کلانشهرها کاهش بارندگی است

**نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بخش عمده‌ای از دلیل افزایش آلودگی‌ هوای کلانشهرها ناشی از شرایط خاص بارندگی در کشور است.

بهروز جعفری نماینده در گفتگو با روزنامه «نسل فردا» با بیان این موضوع گفت: هر سال تا چنین زمانی و در چنین فصلی شاهد بارندگی بوده‌ایم اما امسال تا الان چنین امری محقق نشده است و به نوعی می‌توان گفت بخشی از آن غافلگیرانه است.

وی درباره نهادهای تصمیم گیرنده درباره آلودگی هوای شهرها گفت: این امر بیشتر در حوزه کار دولت است و نهادهایی مانند سازمان محیط زیست، هواشناسی، شهرداری و سایر نهادهای مربوطه اگر کمبود و نیازی دارند باید به دولت اعلام کنند. البته گویا تا الان چنین موردی اعلام نشده است اما اگر شرایط حادتر از این شود، می‌توان در مجلس طرحی داد که هماهنگ با دستگاه‌های دولتی برای این موضع کاری انجام داد.

جعفری درباره اقدامات مؤثر برای کاهش آلایندگی‌ها گفت: شنیده‌ایم که در کشورهای دیگر مانند چین فیلترهایی روی خودروها نصب می‌شود تا میزان آلایندگی کاهش یابد. ضمن اینکه حتی می‌توان بودجه حوادث غیرمترقبه را هم برای این موضوع افزایش داد. ضمن اینکه مجلس هم این آمادگی را دارد اما تا کنون دولت در این مورد اعلام نیازی نکرده است. به نظر هم می‌رسد دولت بتواند به تنهایی از پس این کار بر بیاید.

نماینده مردم سمیرم درباره طرح انتقال کارکنان دولت از تهران به شهرستان‌ها و نظر رئیس دیوان عدالت اداری کشور درباره غیرقانونی بودن این اقدام گفت: تا جایی که ما خبر داریم، سازمان میراث فرهنگی اولین نهادی بود که این کار را انجام داد. آنها نیز با ایجاد و افزایش جاذبه‌ها و انگیزه‌ها و امتیازات این کار را انجام دادند. البته این اقدام با اجبار نبوده است بلکه برای امتیازاتی بود که در نظر گرفتند.

وی در ادامه افزود: انتقال کارمندان از تهران به شهرهای دیگر حالت الزام نداشت. آن موردی هم که رئیس دیوان عدالت اداری گفته‌اند درباره موارد اجباری انتقال بوده است. چراکه طبق قانون هم نمی‌توان کسی را مجبور به کار کردن در شهر دیگری کرد، مگر اینکه نفس کار این مورد را اجبار کند مانند افراد شاغل در نیروهای مسلح.

جعفری درباره اقدام دولت برای انتقال کارمندان از تهران نیز گفت: آن چیزی که دولت اعلام کرده همین حالت اختیار است و اگر کسی بخواهد از امکانات استفاده کند، منتقل می‌شود. اینکه دولت اعلام کرده است 7 تا 8 هزار نفر آمادگی انتقال دارند نیز همین است. اگر اجباری بود دولت ابلاغ و اعلام می‌کرد که همه کارمندان باید بروند.

  • کد خبر : 32774
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار