خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/02/20 - 16:03
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها

دلخوری عضو کمیسیون عمران از تخصیص اعتبار ناکافی در بخش‌های عمرانی

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان شفاف نبودن بودجه عمرانی از ناکافی بودن اعتبارات در این بخش حساس گلایه کرد.


"ابوالقاسم رحمانی" نماینده مردم اقلید در گفت‌وگو با خبر جنوب در توضیح این مطلب گفت: متأسفانه هر کجا که بودجه کم بود از امورات اجرایی گرفته تا لوایحی که از سوی دولت دیده نشده است، از اعتبارات بودجه عمرانی برای جبران آنها استفاده شد.



وی با بیان شفاف نبودن اعتبارات عمرانی ادامه داد: ما اعداد و ارقام اعلام شده از سوی دولت را در کمیسیون به‌طور دقیق کنترل و موشکافی کردیم که نتیجه آن برای کمیسیون چندان جالب نبود. از سوی دیگر کم کردن اعتبارات عمرانی برای جبران امورات جاری بسیار ناراحت‌کننده است.



عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه رسم شده است که هر چه در لایحه دولت دیده نشده و ما بخواهیم آن را پیش‌بینی کنیم، اعتبارات آن از اعتبارات عمرانی تامین می‌شود.



ابوالقاسم رحمانی با اشاره به افزایش قیمت نفت در بودجه از 80 دلار به 50/81 دلار گفت: انتظار ما این بود که از درآمد حاصل از این افزایش، اعتباراتی نصیب کمیسیون عمران هم بشود که در عمل این اتفاق نیفتاد.



نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ادعای دولت در میزان اعتبار تخصیص یافته برای بخش عمران، 47 هزار میلیارد تومان بوده است. اما 15 درصد این اعتبار در کمیسیون تلفیق کم شد. در مجلس نیز شاهد کاهش بیشتر این اعتبارات بودیم، به‌طوری که می‌توان گفت نتیجه حاصل، کاهش 25 درصدی اعتبارات در این حوزه بوده است.



رحمانی در خاتمه گفت: اعتبارات مناسب در بخش عمران زمینه ساز فراهم شدن اشتغال در کشور و آماده شدن زیرساخت‌ها می‌شود و به‌دلیل اهمیت این موضوع باید توجه جدی تری به این بخش بشود، اما متأسفانه در عمل شاهد آن نیستیم.

  • کد خبر : 46793
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار