خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/03 - 16:07
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عباسپور از ارسال نامه‌ای به لاریجانی خبر داد؛

دلایل متقنی برای تغییر ساختار نظام آموزشی کشور وجود ندارد

**رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، از ارسال نا‌مه‌ای به رییس مجلس در خصوص تغییر ساختار آموزشی کشور خبر داد و تاکید کرد: تغییر نظام آموزش و پرورش کشور بحث بی‌موردی است چون این تغییر باید بر مبنای اصولی صورت بگیرد.

"علی عباسپورطهرانی‌فرد" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، تغییر ساختار آموزشی کشور به 6 سال ابتدایی، سه سال راهنمایی و سه سال دبیرستان را فاقد پشتوانه علمی دانست و اظهار کرد: ما در کمیسیون آموزش در این رابطه بررسی‌های زیادی انجام دادیم؛ اما دلیلی که وزارت آموزش و پرورش برای این تغییر عنوان کرده است دلایلی نبوده که برای کمیسیون قانع‌کننده باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس، با تاکید بر اینکه برای تبدیل دوره پنج ساله ابتدایی به 6 سال دلایل علمی وجود ندارد، افزود: مرکز پژوهش‌ها نیز تحقیقاتی را انجام داده است که نشان می‌دهد سیستم 5-3-4 مناسب است، در واقع اگر قرار است تحولی صورت بگیرد باید شاکله و سیاست‌گذاری‌هایش مشخص باشد.

وی با اعتقاد براینکه تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی عجولانه بود، گفت: در همین راستا کمیسیون آموزش قرار است نامه‌ای را به "علی لاریجانی" رییس مجلس ارسال کند تا اعلام کنیم که تا تصویب این تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ این تحول و همچنین تصویب سیاست‌های کلان آموزش و پرورش در مجمع تشخیص مصلحت نظام، قدری تامل شود.

عباسپور ادامه داد: تغییر ساختار نظام آموزش و پرورش کشور، بحث بی‌موردی است به این دلیل که این تغییر باید بر مبنای اصول و برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

مشکل آموزش و پرورش ما، سیستم 3-5-4 نیست

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین تاکید کرد: مشکل آموزش و پرورش ما در حال حاضر سیستم 3-5-4 و یا 6-3-3 نیست، بلکه این بخش دارای مشکلات زیادی است که اگر تنها ساختار را تغییر دهیم نه تنها وقت زیادی صرف می‌شود بلکه مشکلات زیادی نیز به وجود می‌آید.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس، تغییر ساختار آموزشی کشور را فاقد دلایل قانع‌کننده عنوان کرد و افزود: این سیستم تغییر می‌کند در صورتی که واقعا مشخص نیست که نتیجه بدهد یا نه و یا سیستم آموزشی ما را پویا کند، متاسفانه دلایل کافی و متقنی برای این تغییر وجود ندارد.

عباسپور با طرح این سئوال که چرا باید زیر بار چنین کار سنگینی برویم، گفت: این کار باید به طور قطع متوقف شود و به همین دلیل به آقای لاریجانی قرار است آن نامه ارسال کنیم.

براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، قرار است مقطع تحصیلی ابتدایی به 6 سال، راهنمایی به سه سال و دبیرستان نیز به سه سال تغییر کند و مقطع پیش‌دانشگاهی از ساختار آموزشی کشور حذف شود.   

  • کد خبر : 36333
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار