خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/27 - 16:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
کمیسیون اجتماعی بررسی می کند

دلایل افزایش 6 برابری آمار زنان مطلقه در کشور

**عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس، با ابراز تاسف از افزایش 6 برابری زنان مطلقه گفت: این موضوع حتما بعد از تعطیلات مجلس در کمیسیون اجتماعی بررسی خواهد شد.

"صمد فدایی" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان این مطلب که مجلس همواره به دنبال راهکاری برای جلوگیری از افزایش آمار طلاق بوده است، اظهار داشت: این موضوع قطعا در کمیسیون و با دعوت از مسئولان مربوطه بررسی خواهد شد تا بتوانیم راهکاری برای جلوگیری از این معضل پیدا کنیم.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس، افزود: بیشتر طلاق‌ها به دلیل ازدواج‌هایی است که مبنای درست و اصولی ندارند و متاسفانه در سال‌های اخیر این رویه افزایش چشمگیری داشته است به طوری که بسیاری از این ازدواج‌ها بدون حضور خانواده‌ها صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین آسیب از طلاق را خانم‌ها می‌بینند گفت: بخش عمده‌ای از آقایان پس از طلاق دوباره ازدواج می‌کنند اما این مساله در میان خانم‌ها کمتر اتفاق می‌افتد و در نتیجه بیشترین آسیب را هم می‌بینند.

فدایی در ادامه افزود: دولت و مسئولان نیز باید شرایط را فراهم کنند تا ازدواج آسان، به معنای واقعی خود عملی شود.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس، با اشاره به افزایش تعداد دختران و پسران مجرد در کشور تصریح کرد: دسترسی به شغل و مسکن دو مقوله مهم و اساسی در تشکیل یک زندگی هستند که اگر این دو برای جوانان فراهم نباشد ازدواجی هم صورت نمی‌گیرد به همین دلیل دولت باید به دنبال راهکار اساسی برای تسهیل در دسترسی جوانان به مسکن و شغل باشد.

وی گفت: تا زمانی که جوانان ما به استقلال مالی حتی برای تامین هزینه‌های شخصی خود نرسیده‌اند چگونه می‌توانند از عهده اداره یک زندگی بربیایند؟ دولت باید تدابیری برای گرایش بیشتر و افزایش انگیزه جوانان برای ازدواج بیندیشد.

در روزهای گذشته خبرگزاری ها از آمار یک میلیونی مردان  و 6 میلیونی زنان مطلقه خبر داده اند.  از سوی دیگر آمارها از وجود 5/9 میلیون مرد مجرد (سنین 20 تا 34 ساله) و هفت میلیون دختر مجرد (15 تا 29 ساله) در کشور حکایت دارد.

 

  • کد خبر : 27591
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار