خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/23 - 11:06
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
دهقان خبر داد:

دستور وزیر‌ آموزش ‌وپرورش برای اولویت دادن به جذب نیروهای بومی در ایرانشهر

**در نتیجه پیگیری‌های نماینده مردم ایرانشهر، سرباز و دلگان در مورد اولویت دادن به استخدام نیروهای بومی در آموزش ‌وپرورش سیستان ‌وبلوچستان، وزیر آموزش وپرورش دستور داد در جذب نیروهای دبیر استان سیستان وبلوچستان به افراد بومی استان اولویت داده شود.

"محمدقیوم دهقانی" با اعلام این خبر به هفته نامه مندیل گفت: افرادی از نیروهای بومی استان در آزمون‌های استخدامی آموزش‌و پرورش شرکت می کردند ولی با وجود احراز نمره علمی در مراحل بعدی مشکلاتی پیش پای آنان قرار می گرفت که با مراجعه های مکرر به وزارت آموزش و پرورش و با توجه به سابقه فرهنگی و بررسی مشکلات این عزیزان در نهایت در هفته پایانی ماه مبارک رمضان دستور لازم از وزیر آموزش‌وپرورش اخذ شد.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در رابطه با دستور وزیر آموزش‌ وپرورش افزود: براساس دستوری که حاجی‌بابایی وزیر آموزش‌وپرورش در این رابطه صادر کرده است مقرر شده در استخدام آموزش ‌وپرورش براساس آزمون استخدامی اولویت به نیروهای بومی استان سیستان ‌وبلوچستان داده شود.

محمدقیوم دهقانی که خود سابقه دبیری در سیستم آموزش‌وپرورش را دارد در این باره گفت: یکی از مسائلی که پذیرفته‌شدگان بومی در استان سیستان‌وبلوچستان با آن مواجه هستند این بود که حق آنان ضایع شده و در جذب هر سه نفر پذیرفته شده در مرحله نخست یکی بومی استان و 2 نفر دیگر از نیروهای غیربومی بوده‌اند.

نماینده مردم ایرانشهر، دلگان و سرباز در توضیح مشکلات به بار آمده در این رابطه افزود: با وجود آنکه نمره قبولی نیروهای بومی حتی از نمره قبولی افراد غیربومی بیشتر شده بود اما در نهایت آموزش‌ وپرورش اقدام به استخدام داوطلبان غیربومی می کرد.

دهقانی در رابطه با مشکلات ناشی از رویه سابق در جذب نیروهای آموزش‌وپرورش افزود: با توجه به طرح ساماندهی نیروهای انسانی که از دولت نهم شروع شده بود این نیروهای غیربومی استخدام می‌شدند و بعد از مدتی کار، انتظار و تقاضای جابه‌جایی به منطقه بومی خود را داشتند.

 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این رویه مشکلات کمبود نیروی انسانی در منطقه سیستان‌وبلوچستان را دوچندان می‌کرد و در نهایت با پیگیری انجام شده  و اخذ دستور وزیر آموزش‌وپرورش قرار بر جذب نیروهای بومی در استان شد که در ماندگاری نیروی متخصص در استان کمک شایانی خواهد شد.

وی در مورد جذب نیروهای حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی نیز اظهار امیدواری کرد با پیگیری مصوبه مجلس شورای اسلامی در این زمینه بتوانیم شاهد رفع مشکل این دسته از معلمان باشیم.

  • کد خبر : 27332
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم